۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین کمتر از ۳۰ درصد است
کد خبر: ۳۵۲۱۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۴ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین کمتر از ۳۰ درصد است

کرمی با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در استان گفت: متأَسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین کمتر از ۳۰ درصد است.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در قزوین کمتر از ۳۰ درصد است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، «علی اکبر کرمی» شب گذشته (چهارشنبه 3 شهریور) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: تست پی سی آر، تست تشخیص قطعی کرونا است که در گذشته هزینه هایی برای مردم داشت که زیرپوشش بیمه ای قرار گرفت و انجام این تست 100 درصد رایگان شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: برای تشخیص بیماری کرونا 2 نوع تست داریم که تست رپید یا سریع که رایگان بود ولی تست پی سی آر در گذشته هزینه هایی داشت که پوشش بیمه ای آن کامل شده است.

 

وی عنوان کرد: ما برای تشخیص بیماری کرونا نیاز به تست نداریم و معاینه پزشک ارجح بر این تست است زیرا 50 درصد افرادی که کرونا دارند ممکن است تست آنها منفی گزارش شود و این امر جواب کاذب برای فرد ایجاد می کند بنابراین تست وجود دارد، رایگان است ولی الزامی نیست بلکه مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی برای تشخیص الزامی است.

 

کرمی با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا اعلام کرد: متأسفانه ما هنوز در قله پیک این بیماری قرار نگرفته ایم و سیر صعودی را داریم و متأسفانه بدترین اتفاق در استان ما عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است که کمتر از 30 درصد است.

 

وی توضیح داد: این عدم رعایت پروتکل ها در اجتماعات دیده می شود و بیشتر ابتلاها به کرونا خانوادگی است در بیمارستان ولایت قزوین از 14 تخت آی سی یو 10 تخت مربوط به بیماران کمتر از 30 سال است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: این بدترین خبر است که جوانان دارند مبتلا به کرونا می شوند و این امر هم فقط ناشی از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و دورهمی های خانوادگی است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان