۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین فوتبال قزوین حامی مالی ندارد
کد خبر: ۳۵۲۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲۳ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیرهیئت فوتبال استان در گفت‌وگو با صبح قزوین:

فوتبال قزوین حامی مالی ندارد/ قانون یک درصد شرکت‌ها باید اجرا شود

محمود عبدالهی گفت: فوتبال استان قزوین، چنان جایگاهی در سطح کشور ندارد که یک اسپانسر بتواند ریسک سرمایه‌گذاری در آن را قبول کند؛ به همین دلیل معمولا سرمایه‌گذران، اسپانسر باشگاه‌هایی می‌شوند که به سوددهی رسیده‌ باشند‌.

فوتبال قزوین حامی مالی ندارد
محمود عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، درخصوص وضعیت فوتبال استان اظهار کرد: باتوجه به شرایط موجود و شیوع کرونا، در برگزاری مسابقات استانی دچار مشکل شده‌ایم؛ با این وجود وضعیت فوتبال استان قزوین روز به روز در حال بهبود است.

وی افزود: کرونا فوتبال را در زمینه برگزاری مسابقات، تمرین باشگاه‌ها و تمرینات تیم‌ها با مشکل مواجه کرده چراکه تعطیلات کرونایی و محدودیت‌ها کار را سخت می‌کند؛ اگر در شرایط عادی قرار داشتیم و همه‌چیز روال عادی خود را طی می‌کرد، امروز در کوران مسابقات بودیم.

دبیر هیئت فوتبال قزوین گفت: از رده نونهالان تا امید ۶ رده وجود دارد، و در هررده به طور تقریبی ۱۰ تیم داریم که در مجموع در استان قزوین ۱۳۰ باشگاه فوتبال فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: طی دوران کرونا برای این باشگاه‌ها مشکلات متعددی به وجود آمد؛ به طور مثال استقبال خانواده‌ها از مدارس فوتبال کم‌تر شده است و کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند، تمریناتشان تحت‌تاثیر محدودیت‌ها قرار گرفته است.


نبود حامی مالی در فوتبال و فوتسال از مشکلات جدی است 

عبدالهی درباره حامی مالی باشگاه‌ها بیان کرد: سال گذشته شرکت کراپ در بخش فوتسال سرمایه‌گذاری کرد و اکنون تیم فوتسال کراپ در لیگ‌برتر حضور دارد؛ امسال از این تیم ۶ فوتسالیست به تیم‌ملی دعوت شده‌اند که بیشترین سهمیه در کشور بوده است؛ در بخش فوتبال نیز تیم شمس‌آذر(کاسپین سابق) به‌طور خصوصی درحال فعالیت است و مابقی باشگاه‌ها اسپانسر و حامی مالی خاصی ندارند.

دبیرهیئت فوتبال قزوین تصریح کرد: نبود حامی مالی یکی از جدی‌ترین مشکلات فوتبال و فوتسال استان است؛ پس از آن در بُعد سخت‌افزاری محروم هستیم و فضایی برای تمرین نداریم.

وی افزود: برای حل این مشکلات باید حرکت و همت استانی وجود داشته باشد؛ استاندار، نمایندگان مجلس و شهردار باید پای کار باشند تا ادارات مختلف از جمله زمین‌شهری و اوقاف؛ زمین‌هایی دراختیار سازمان ورزش و جوانان قرار دهند و در این صورت با وجود اسپانسر بحث مشکل سخت‌افزاری حل می‌شود.

عبدالهی ادامه داد: در شهرک مینودر منطقه‌ای وجود داشت که به بخش خصوصی واگذار شد؛ این زمین اکنون به تیم شمس آذر تعلق دارد و امسال زمین فوتبال چمن مصنوعی آن افتتاح می‌شود؛ وجود این زمین فوتبال و زمین‌های مانند آن می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

قانون یک درصد شرکت‌ها اجرا نمی‌شود

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه فوتبال استان قزوین در سطح کشور، در جایگاهی نیست که اسپانسر ریسک سرمایه‌گذاری در آن را قبول کند؛ به همین دلیل معمولا سرمایه‌گذران، اسپانسر باشگاه‌هایی می‌شوند که به سوددهی رسیده‌اند؛ همین مسئله جذب اسپانسر را سخت می‌کند.

وی تاکید کرد: در گذشته برای شرکت‌ها قانون یک درصد وجود داشت؛ به این صورت که هر شرکت وظیفه داشت یک درصد از سود سالیانه خود را در ورزش هزینه کند؛ امروز این قانون برداشته شده است و معدود مدیری پیدا می‌شود که بخواهد قانون یک درصد را اجرا کند؛ از آنجایی که قزوین قطب صنعتی است، اگر دوباره این قانون الزامی شود؛ اعتبار خوبی برای ورزش قزوین فراهم می‌شود.



قزوین پتانسیل خوبی در فوتبال دارد

عبدالهی ادامه داد: جمله "قزوین فوتبال ندارد" نادرست است؛ زیرا حدود ۲۶ بازیکن قزوینی در لیگ برتر و لیگ یک فعالیت می‌کنند؛ همین تعداد در فوتسال نیز وجود دارد؛ بنابراین اگر مشکلات رفع شود پتانسیل ورزش فوتبال در استان فراهم است.

وی تصریح کرد: بنده از روز اول با حضور پیکان در استان قزوین مخالف بودم؛ چراکه باید یک نهال را خودمان بکاریم و آن را پرورش بدهیم؛ پیکان درخت پنجاه‌ساله‌ای بود که از جای دیگر کندیم و درجایی دیگر کاشتیم در نتیجه آن خشک شد؛ مسئولین باید روی رد‌ه‌های پایه سرمایه‌گذاری کنند تا این نهال در استان خودمان رشد کند‌.

فوتسال بانوان در قزوین هشت تیم دارد 

عبدالهی درباره وضعیت فوتسال بانوان گفت: در سال ۱۳۶۵ زمانی که هیئت فوتبال را تحویل گرفتیم فوتسال بانوان وجود نداشت اما اکنون فوتسال بانوان در لیگ یک فعال است و در سطح استان نیز حدود ۸ تیم داریم؛ در بحث فوتبال هم امیدواریم بتوان محدودیت‌ها را برای فعالیت بانوان کمتر کرد.

وی درپایان گفت: تیم‌هایی که به صورت حرفه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند، قراردادهای خوبی دارند؛ برای باشگاه‌های داخلی که به صورت آماتور اداره می‌شوند فقط هزینه ایاب و ذهاب برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان