۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین
کد خبر: ۳۵۲۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون هزار و ۱۲۲ اثر به دبیرخانه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ارسال شده است.

ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استقبال گسترده هنرمندان کشور از این رخداد هنری و فرهنگی ملی نسبت به دوره‌های قبل بی نظیر است به طوری که نسبت به دوره قبل ۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در این دوره ۴۸۶ اثر در رشته نستعلیق، ۱۸۵ اثر در رشته شکسته نستعلیق، ۳۰ اثر در بخش نسخ، ۳۹ اثر در بخش ثلث و ۱۴۶ اثر نقاشی خط ارسال شده است و همچنین در این دوره برای نخستین بار ۱۶۸ اثر در بخش بانوان و ۶۸ اثر در بخش جوانان شرکت کرده اند.

دبیر ششمین دوسالانه خوشنویسی ملی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناشی از کرونا و محدودیت‌های موجود، اجرای حضوری نفرات برگزیده در مرکز استان محل اقامتشان و با نظارت انجمن خوشنویسان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود که زمان و شرایط آن از سوی دبیرخانه دوسالانه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: هیات داوران دوسالانه از میان آثار هنرمندان بخش حضوری و با در نظر گرفتن معدل اثر ارسالی و اثر تحریری، نفرات برتر را انتخاب خواهند کرد و نفرات برتر در مراسم ویژه‌ای جوایز را دریافت خواهند کرد.

اسماعیلی یادآور شد: ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به همت انجمن خوشنویسان ایران و قزوین و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دفتر امور تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، فرهنگستان هنر، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین، صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان