۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین انتخاب هیئت وزیران معامله‌بردار نیست
کد خبر: ۳۵۲۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۱ ساعت: ۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

انتخاب هیئت وزیران معامله‌بردار نیست/ معیشت مردم اولویت مجلس است

فاطمه محمدبیگی با اشاره به اینکه معیشت مردم اولویت اصلی در انتخاب وزراء است، گفت: در این مسیر هیچگونه معامله‌ای را نمی‌پذیریم و از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

انتخاب هیئت وزیران معامله‌بردار نیست

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بسیاری از لیست پیشنهادی هیئت وزیران همراه با سیاست‌های دولت در حوزه فسادستیزی، عدالت محوری و محرومیت‌زدایی حرکت می‌کنند و دارای برنامه و سوابق درخشان هستند اگرچه تعدادی هم در بین کاندیدای وزارت وجود دارند که با توجه به دلایل موجود ممکن است در معرض انتخاب نمایندگان قرار نگیرند.

وی افزود: امیدوارم که هیئت وزیران به خوبی از آزمون مجلس فائق آیند و نمایندگان بتوانند با انتخاب وزرای قوی، مقتدر، کارآمد و دارای برنامه کمکی به دولت کرده باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: انتظار می‌رود نمایندگان در فرآیند نظارتی خود بدون تعارف و محکم عمل نمایند چون جای هیچگونه مسامحه‌ای وجود ندارد لذا باید برنامه‌های کاندیدا با دقت فراوان مورد رصد قرار گیرد.

نمایندگان در فرآیند نظارتی خود بدون تعارف و محکم عمل نمایند

محمدبیگی بیان کرد: اکنون چندین روز است که در حال پیگیری و رصد کاندیدای وزارت هستیم و برخی وزرا را چندین بار ملاقات کردیم چون سوالات فراوانی در سطح ملی، استانی، منطقه‌ای و اقشار مردم وجود دارد که باید مطرح و بازخورد لازم دریافت شود.

وی عنوان کرد: اولویت مجلس رسیدگی به حوزه‌های معیشت مردم، ایجاد اشتغال، حمایت از خانواده‌های محروم و بی‌سرپرست، تثبیت قیمت‌ها، کنترل و کاهش قیمت اقلام اساسی است تا بتوانیم در کنار دولت جدید با یک ثبات اقتصادی روبه رو شویم و مردم بتوانند برای زندگی آینده‌شان برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی درباره نهایی شدن لیست کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: فکر می‌کنم تا عصر روز سه‌شنبه یا نهایت ظهر روز چهارشنبه اعضای نهایی کابینه انتخاب خواهند شد و دولت جدید شکل می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت خانه ملت تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم با برخی وزرای پیشنهادی موافق و برخی مخالف هستم و این اطمینان را به مردم می‌دهم که با دقت، درایت و مشورت با متخصصین هر حوزه و جلساتی که با خود وزرا برگزار می‌کنیم، اعلام موافقت یا مخالفت خواهیم کرد و در این مسیر هیچگونه معامله‌ای را نمی‌پذیریم و از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

درخواست استفاده از ظرفیت بانوان در کابینه دولت مطرح شده است

محمدبیگی اذعان کرد: حجت شرعی نمایندگان باید تمام شود تا بتوانیم رای درستی به وزرا دهیم چون برخی وزرا کارنامه‌ خوبی دارند و در جایگاه کنونی خود موفق عمل کرده‌اند و با وجود اینکه مورد شناخت مردم هستند اما ممکن است مناسب پست وزارت نباشند.

وی در پایان با اشاره به حضور بانوان در کابینه دولت گفت: بنده شخصا با آقای رئیسی در این باره صحبت و انتقادم را در مورد حضور زنان در کابینه مطرح کردم چه بسا که زنان توانمندی در حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور وجود دارند که با توجه به کارنامه‌های درخشانی که دارند به خوبی می‌توان از ظرفیت آن‌ها در کابینه دولت استفاده کرد که امیدوارم که این انتقاد ترتیب اثر داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۳/ص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان