۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آرزویم دوخت و تولید پرچم امام حسین(ع) است/ برای اشتغالزایی تسلیم کرونا نشدیم
کد خبر: ۳۵۲۰۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۳۱ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

بانوی کارآفرین قزوینی:

آرزویم دوخت و تولید پرچم امام حسین(ع) است/ برای اشتغالزایی تسلیم کرونا نشدیم

بانوی کارآفرین قزوینی گفت: با وجود اینکه افتتاح کارگاه عفاف و حجاب ما مقارن با دوران شیوع کرونا بود اما تسلیم این ویروس نشدیم.

آرزویم دوخت و تولید پرچم امام حسین(ع) است/ برای اشتغالزایی تسلیم کرونا نشدیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ فاطمه سادات موسوی‌نژاد بانوی ۴۹ ساله قزوینی است که با همت بلند خویش پای در عرصه اشتغال و کارآفرینی نهاده است.

وی که فرمانده پایگاه بسیج مهدیه کوثر قزوین نیز است با راه‌اندازی کارگاه عفاف و حجاب در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی فعالیت دارد.

این بانوی کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اظهار کرد: از دوران کودکی به کارهای هنری به ویژه خیاطی علاقمند بودم؛ به طوری که پس از گرفتن دیپلم طراحی و دوخت به صورت جدی شروع به فعالیت کردم و اکنون در منزل چندین کارآموز دارم.

وی افزود: سال‌هاست که در پایگاه بسیج خواهران فعالیت دارم و از آنجا که همواره به فکر خوداشتغالی بودم لذا چندین مرتبه هم ایده راه‌اندازی کارگاه خیاطی را با فرمانده پایگاه بسیج مطرح کردم اما محقق نشد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: پس از اینکه خود مسئول پایگاه بسیج شدم اقدام به راه‌اندازی کارگاه خیاطی با همکاری سپاه قزوین و بسیج سازندگی کردم و تعدادی از بانوان و خودم هم چرخ‌‌های خیاطی خود را به کارگاه آوردیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰بانوی قزوینی در کارگاه عفاف و حجاب مشغول به فعالیت هستند و همه کارها نظیر تعمیرات چرخ خیاطی و نظارت بر دوخت و دوز بانوان را انجام می‌دهم.

این بانوی کارآفرین عنوان کرد: سرمایه اولیه برای راه‌اندازی کارگاه عفاف و حجاب حدود ۱۰ میلیون تومان بود که با حضور مسئولان سپاه استان و دو خانواده شهید در هفته دفاع مقدس، سال گذشته افتتاح شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه خیاطی تولیداتی همچون چادر، مانتو، روسری، ساق دست، دستکش، جوراب و اقلام مربوط به عفاف و حجاب تولید و عرضه می‌شود و بانوانی که در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند بعضا خودپرست بوده یا برای کمک به همسرانشان جهت تامین معاش کار می‌کنند.

موسوی‌نژاد بیان کرد: با وجود اینکه افتتاح کارگاه عفاف و حجاب ما مقارن با دوران شیوع کرونا بود اما تسلیم این ویروس نشدیم.

وی اضافه کرد: تولیدات عفاف و حجاب در پایگاه‌های بسیج سطح استان و بین دوستان و آشنایان عرضه می‌شود همچنین در نمایشگاه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در طول ایام سال برگزار می‌شود در معرض دید عموم گذاشته شده و به فروش می‌رسد.

این بانوی کارآفرین عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت شاهد استقبال خوب دختران و بانوان قزوینی از تولیدات عفاف و حجاب بودیم به طوریکه دخترانی که در کارگاه فعالیت داشتند به حجاب علاقمند شدند و پوشش چادر را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: مشکل اصلی خانواده‌ها گرانی و قدرت پایین خرید است که خوشبختانه قیمت تولیدات ما در کارگاه کمتر از نرخ آن در بازار است چون پارچه مورد نیاز برای تولیدات خود را مستقیم از تهران و بدون واسطه تهیه می‌کنیم.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: فردی که ما از او پارچه خرید می‌کنیم از تجار معروف تهران است که ارادت فراوانی به فاطمه زهرا(س) دارد لذا وقتی متوجه شد که ما در کارگاه عفاف و حجاب مشغول فعالیت هستیم عنوان کرد که چون سادات هستید و همچنین ارثیه حضرت زهرا(س) را پیشی گرفته و در حال ترویج پوشش اسلامی هستید من نیز با شما همکاری می‌کنم؛ به طوریکه اقلام مورد نیاز را با قیمت پایین‌تر و حتی به صورت قسطی در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی ابراز کرد: قطعا با همکاری متولیان امر در زمینه اعطای وام و پرداخت تسهیلات در حداقل زمان ما نیز با شرایط بهتری به توسعه فعالیت خود خواهیم پرداخت.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: هدفم از تاسیس کارگاه عفاف و حجاب در کنار اشتغالزایی برای بانوان، فعالیت در جهت ترویج فرهنگ اسلامی است و همین که بتوانم چند خانم را با تولیدات خود به حجاب ترغیب کنم برای من بسیار مایه مباهات است.

وی در پایان یادآور شد: یکی از آرزوهای من این است که روزی پرچم امام حسین(ع) را تولید و به ‌صورت رایگان یا قیمت کمتر در بین مردم شهر قزوین عرضه کنم و در سر درب همه منازل نصب شود و به عنوان یک یادگاری از زندگی خود در دنیا بر جای بگذارم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان