۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کرونا دوسال از بهترین سن ورزشکاران را گرفت
کد خبر: ۳۵۲۰۸۶ نویسنده: علیرضا نبی‌پور تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۲ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

عضو تیم‌ملی ژیمناستیک در گفت‌وگو با صبح قزوین:

کرونا دوسال از بهترین سن ورزشکاران را گرفت/ استان قزوین قهرمانان زیادی برای ژیمناستیک کشور تربیت کرده است

علیرضا نبی‌پور گفت: طی دوسالی که کرونا شیوع پیدا کرد از بهترین سن ورزشکاران گذشت؛ هر ورزشکاری در زندگی خود یک رده سنی و دوره‌ای برای ورزش قهرمانی دارد و نباید به حال خود رها شود.

کرونا دوسال از بهترین سن ورزشکاران را گرفت
علیرضا نبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ درباره شروع فعالت ورزشی‌اش اظهار کرد: در سال ۱۳۸۴ و به تشویق والدینم وارد ورزش ژیمناستیک شدم؛ از همان سال در کلاس‌های مبتدی شرکت کردم و با توجه به استعدادی که داشتم برای کلاس‌های درجه بالاتر انتخاب شدم.

عضویت در تیم‌ملی ژیمناستیک
وی افزود: در خانواده‌ام زمینه ورزشی به صورت حرفه‌ای وجود نداشت؛ فقط پدرم ورزش تکواندو و بدنسازی را دنبال می‌کرد؛ بنابراین به تصمیم پدر و مادرم ژیمناستیک را که مادر تمام رشته‌های ورزشی است به صورت جدی دنبال کردم.

این ژیمناستیک‌کار قزوینی گفت: از سال ۱۳۹۰ در سن قهرمانی قرار گرفتم؛ بنابراین با آقای ارباب ورزش ژیمناستیک_ایروبیک را شروع کردم و در همان سال هم توانستیم مسابقات قهرمانی کشوری متعددی را بگذرانیم و در همه آنها برای استان مدال‌آوری کنیم؛ همچنین از سال ۱۳۹۳ تا به امروز نیز عضو تیم‌ملی ایروبیک_ژیمناستیک هستم.

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ مربی‌گری ایروبیک_ژیمناستیک استان را برعهده گرفتم؛ در طی این سال‌های سه ملی‌پوش تحویل فدراسیون ژیمناستیک دادم که دو تن از این ورزشکاران در مسابقات جهانی پرتغال شرکت کردند؛ اکنون نیز یک تیم ایروبیک_ژیمناستیک خوب در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و نونهالان دارم.

تاثیرکرونا بر ژیمناستیک
نبی‌پور درباره وضعیت ژیمناستیک در دوران کرونا بیان کرد: طی این مدت مجبور شدیم تمرینات را در خانه یا مکان‌های خلوت پیگیری کنیم؛ درخصوص مسابقات نیز فقط یک مسابقه مجازی برگزار شد که دو ورزشکار قزوینی در این مسابقه مدال‌آوری کردند؛ باوجود اینکه داوری مسابقه به دلیل قضاوت از روی فیلم کیفیت بیشتری داشت اما کیفیت ورزشکاران به دلیل تعطیلات کمی افت کرده بود.

این ورزشکار تصریح کرد: طی دوسالی که کرونا شیوع پیدا کرد از بهترین سن ورزشکاران گذشت؛ هر ورزشکاری در زندگی خود یک رده سنی و دوره‌ای برای ورزش قهرمانی دارد و نباید به حال خود رها شود؛ بنابراین مسابقات مجازی فرصت خوبی برای پیگیری ژیمناستیک و در کل ورزش است.

کمبود امکانات در ورزش ژیمناستیک
ژیمناستیک‌کار قزوینی تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل ژیمناستیک، برگزار نشدن کلاس‌های بازآموزی مربی‌گری و داوری از طرف فدراسیون جهانی است؛ این باعث می‌شود ورزشکارن نتوانند به‌روز شوند؛ یکی دیگر از مشکلات ما کمبود امکانات در این رشته ورزشی است؛ در ایران فقط یک پیست ژیمناستیک استاندارد در تهران وجود دارد که آن هم بعد از سال‌ها استفاده، دیگر از استانداردهای لازم برخوردار نیست‌.

نبی‌پور افزود: در استان سالن‌های خوبی همچون سالن امام‌علی الوند و الغدیر وجود دارد که قهرمانان زیادی را در خود پرورش داده‌اند؛ وضعیت ژیمناستیک قزوین نیز به دلیل برطرف شدن وقفه‌ای که بین قهرمانان بزرگسال و کوچک‌سال اتفاق افتاده بود رو به بهبود است‌.

ژیمناستیک، ورزش بدون محدودیت
این ورزشکار تاکید کرد: گران بودن تجهیزات ژیمناستیک دلیلی جز تحریم‌ها و بالا بودن نرخ دلار ندارد؛ اما برای کسانی که می‌خواهند ورزش را شروع کنند یک دست لباس ورزشی کافی است.

وی درخصوص شرایط ورود به ورزش ژیمناستیک گفت: همه افراد، حتی کسانی که محدودیت ذهنی یا جسمانی دارند می‌توانند وارد رشته ژیمناستیک شوند؛ اما برای کسانی که می‌خواهند رشته قهرمانی را دنبال کنند باید از سنین کودکی استعدادیابی شوند زیرا این ورزش کمی دیربازده است.

نبی‌پور در پایان افزود: آرزوی هر ورزشکاری حضور در مسابقات جهانی، مخصوصا المپیک است؛ من نیز مانند دیگر ورزشکاران دوست دارم در طول عمر ورزشی خود برای کشورم مدال‌آوری کنم.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان