۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عدالت محوری و فساد ستیزی از برنامه های اصلی دولت است/ افزایش اختیارات استانداران اعمال شود
کد خبر: ۳۵۲۰۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۳۰ ساعت: ۱۶:۴۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

عدالت محوری و فساد ستیزی از برنامه های اصلی دولت است/ افزایش اختیارات استانداران اعمال شود

لطف اله سیاهکلی گفت: تمرکز زدایی یکی از نکات بارز در برنامه های دولت سیزدهم است چراکه استان ها ظرفیت بالایی دارند که باید به آن ها و شعار آمایش سرزمینی توجه کافی صورت بگیرد. همچنین لازم است اختیار استانداران بیشتر شده تا حداقل هزینه های استان را تامین کنند.

عدالت محوری و فساد ستیزی از برنامه های اصلی دولت است/ افزایش اختیارات استانداران اعمال شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ لطف اله سیاهکلی در نشست علنی امروز (شنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: از اینکه مردم بصیر و دشمن شناسی داریم و در این برهه زمانی یار و یاور رهبر فرزانه انقلاب بوده و رئیس جمهوری جهادی و فسادستیز را انتخاب کردند خدا را شاکریم.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: مردم با مشکلات معیشتی زیادی روبه رو هستند و سه کلمه عدالت، مبارزه با فساد و رانت جزو خواسته های اصلی آن ها قرار گرفته است که خوشبختانه در برنامه دولت با کیفیت و دقت بالا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود روحیه تحول خواهی و عدالت محوری و توجه به حل مشکلات مردم در کابینه دولت سیزدهم و برنامه های وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند با جدیت مشکلات آن ها را پیگیری و حل کنند.

سیاهکلی افزود: همچنین توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و توسعه روابط بین المللی به ویژه با کشورهای همسایه از جمله نکات مهم در برنامه دولت سیزدهم است.

این نماینده مجلس یادآور شد: رئیس جمهور در سخنرانی روز تحلیف تعبیرخوبی را برای توسعه روابط بین الملل با همسایگان به کار بردند و همسایگان را به عنوان خویشاوندان کشور یاد کردند که این نگاه اولین باری است که در میان رؤسای جمهور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در کابینه سیزدهم نظام تنظیم و هماهنگی در جهت تحقق عدالت به خوبی آشکار است، خاطرنشان کرد: در سیاست های کابینه دولت سیزدهم مردمی سازی اقتصاد و توجه به فرهنگ پررنگ دیده شده است، همچنین توجه به خانواده یکی از موضوعاتی است که در این دولت مورد توجه قرار گرفته چراکه قدرت کشور در استحکام خانواده بوده و خوشبختانه در ایران به خوبی به این موضوع توجه شده است.

عدم مداخله دولت در امور سرمایه ای یکی از موضوعات بسیار مهم است

سیاهکلی اضافه کرد: تمرکز زدایی یکی از نکات بارز در برنامه های دولت سیزدهم است چراکه استان ها ظرفیت بالایی دارند که باید به آن ها و شعار آمایش سرزمینی توجه کافی صورت بگیرد. همچنین لازم است اختیار استانداران بیشتر شده تا حداقل هزینه های استان را تامین کنند.

وی افزود: عدم مداخله دولت در امور سرمایه ای یکی از موضوعات بسیار مهمی است که خوشبختانه در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و رئیس جمهور مسئولان را از این مداخله منع می کنند متاسفانه دولت گذشته با مداخله غیر مسئولانه در بازار بورس سرمایه مردم را از بین برد.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه کاهش تصدی گری دولت و توجه به اصلاح ساختار بودجه از جمله موضوعات مهم و مورد تاکید در خط مشی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ تلاش کرد تا حدودی ساختار بودجه را اصلاح کند اما این امر با کمک دولت امکان پذیر بوده و این رویکرد رئیس جمهور بسیار باارزش است بنابراین با همکاری مجلس و دولت می توان بودجه را از رویکردی سنتی به هوشمند تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون عمومی یکی از اولویت های دولت سیزدهم بوده که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، همچنین توجه به کنترل تورم و گرانی و ایجاد ثبات اقتصادی، رونق کسب وکارها و بهبود وضعیت معیشتی مردم در اولویت دولت سیزدهم است.

مردم از تورم افسارگسیخته خسته شدند

سیاهکلی با اشاره به نظرات مردم در رابطه با رویکرد دولت سیزدهم، اظهار کرد: مردم از تورم افسارگسیخته خسته شدند همچنین انتظار دارند بیمه های درمانی ساماندهی و همسان سازی حقوق بازنشستگان به درستی انجام شود.متاسفانه قشر زیادی از مردم هم اکنون فاقد بیمه بوده ،چرا که دولت به وعده های خود در این زمینه عمل نکرده است.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف سازمان منابع طبیعی، تصریح کرد: عملکرد این مجموعه بسیار بد بوده و موجب نارضایتی مردم شده است، املاک مردم در اسلام محترم شمرده شده اما این سازمان در اقدامی ناپسند املاک مردم را که مدتی مورد استفاده قرار نگرفته به نام دولت می زنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دولت به اندازه کافی ملک داشته و نباید باغ هایی که مردم چندین سال آن ها را آباد کرده به دولت واگذار کنند. توجه به موضوع آبخیزداری نیز یکی از موضوعاتی مهمی است که باید در سیاست های دولت آینده قرار بگیرد. همچنین موضوع قیر رایگان که همواره میان وزرای مختلف در حال پاس کاری است باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که وضعیت جاده ها بسیار نامناسب بوده و نیاز به ترمیم دارد.

سیاهکلی در پایان گفت: بنده دولت سیزدهم را انقلابی، جهادی و با رویکردی فساد ستیز می دانم تا زمانی که این دولت در مسیر مذکور حرکت کند نمایندگان از آن حمایت کرده و هنگامی که از آن خارج شود با اختیارات خود دولت را به مسیر اصلی خود بازخواهیم گرداند.

انتهای پیام/ 1300/ د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان