۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دشمنان از قدرت دفاعی ایران اسلامی مبهوت و مرعوب شده‌اند
کد خبر: ۳۵۲۰۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۹ ساعت: ۱۵:۵۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دشمنان از قدرت دفاعی ایران اسلامی مبهوت و مرعوب شده‌اند

آیت الله عابدینی با اشاره به روز بزرگداشت صنایع دفاعی و قدردانی از دست اندرکاران این عرصه، تصریح کرد: خدا را شاکریم که در این عرصه‌ی مهم به قدرتی عظیم دست یافته ایم و دشمنان مبهوت و مرعوب شده اند و روز به روز این قدرت در مقابل دشمنان در حال افزایش است.

دشمنان از قدرت دفاعی ایران اسلامی مبهوت و مرعوب شده‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که امروز در مسجدالنبی(ص) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم تقوا که در سیره و سنت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در کلمات نورانی آن حضرت برای ما بیان شده است را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: تلاش کنیم تا دانشجوی دانشگاه تقوای امام حسین(ع) باشیم و آن چه که حضرت بنا داشتند به ما بیاموزند را فرا بگیریم. وقتی روز عاشورا اباعبدالله الحسین(ع) صحبت می کردند، برای این بود که ما مسیر خود را پیدا کنیم و به همین دلیل دشمن با سرو صدا تلاش می کرد تا صدای امام به گوش مردم نرسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز نیز رهبر فرزانه انقلاب بیانات نورانی دارند اما مستکبران یزیدی از اثرگذاری بیانات ایشان نگران هستند و با تمام توان تلاش می کنند این کلام به گوش مردم عالم نرسد و همیشه این طور بوده است.

امام جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام تشریح کرد: می دانیم بعد از عصر عاشورا رسالت نگهداری از قیام و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) بر عهده امام زین العابدین (ع) بود و حضرت زینب(س) در کنار حضرت این کار را به نحو شایسته انجام دادند و به یزید فهماندند که موقعیتی نداری و شکست روزی تو شده است.

وی افزود: سخنرانی های کوبنده و اثرگذار امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) آینده درخشان نهضت امام حسین(ع) را نشان داد و به خوبی روزگار ننگین یزیدیان را آشکار کرد.

عابدینی عنوان کرد: به همین مناسبت این روز، روز گرامیداشت جایگاه آزادگان نامیده شده است و گرامی می داریم عزیزانی که مقاومت کردند و حماسه آفریدند،‌ مخصوصا در استان ما مرحوم ابوترابی و شهید لشکری و بسیاری از عزیزانی که همین الان در صفوف نماز جمعه شرف حضور دارند و در استان ما در فرهنگ سازی معنوی، انقلابی و سربازی در محضر رهبر انقلاب پای کار هستند و ما نیز قدردان رشادت های آن عزیزان هستیم.

 

 

از اختلاف و دو دستگی در مساجد پرهیز شود

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: ما در سال یک روز داریم که همه ما برای مسجد می باید دغدغه ویژه داشته باشیم و ببینیم ما چه رابطه ای با مسجد داریم، تا چه میزان در صفوف و عمران و آبادانی مسجد مشارکت داریم و روز مسجد برای این گونه مطالبات از خودمان است تا ببینیم چقدر دینمان را به مسجد ادا کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه از اختلاف و دو دستگی در مساجد پرهیز شود، تصریح کرد: وحدت، برادری، مواسات و کمک های خیرانه به نیازمندان باید در مساجد پا بگیرد و همه تلاش کنیم در این مسیر که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، همت والاتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز گرامیداشت علامه مجلسی(ره) بیان کرد: علامه محمدباقر مجلسی(ره) فرزند علامه محمدتقی مجلسی(ره) است که هر دو از بزرگانی بودند که به معنای واقعی کلمه به اسلام و تشیع خدمت کردند و آثار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مدون کردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از کتاب های علامه مجلسی، کتاب معروف بحارالانوار است که بیش از ۱۱۰ جلد است و مجموعه ای عظیم و دایره المعارف اهل بیت (ع) به شمار می آید و از خداوند برای این دو عالم بزرگ، علو درجات را خواستاریم.

 

بساط آمریکایی ها مفتضحانه از افغانستان جمع شد

وی با تاکید بر اینکه بساط آمریکایی ها مفتضحانه از افغانستان جمع شد، بیان کرد: آمریکایی ها مجبور شدند از افغانستان فرار کنند. برخی اصرار دارند بگویند که آمریکایی ها بنای بازگشت به افغانستان را دارند، آنها در مورد ایران و عراق هم تصمیم داشتند دوباره بازگردند اما این امر هیچگاه تحقق پیدا نکرد.

عابدینی افزود: مسلمانان، غیرتمندان، آزادگان و مقاومت اسلامی به هیچ عنوان به آمریکایی ها و اروپایی ها اجازه بازگشت نمی دهد اما راه را برای فرار آنها باز می گذارد و مثل روز روشن است که آنها فرار کردند و اطمینان داریم که آینده جهان اسلام، آینده عاری از آمریکایی ها و اروپایی ها خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: در افغانستان حدود ۲۴۰ هزار مظلوم را به خاک و خون کشیدند و بسیاری را هم مجروح و بی خانمان کردند و این در حالی است که هنوز برخی آمریکایی ها را متمدن می دانند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها برای زمین هایی که مین کاری شده بود اما نمی دانستند جای دقیق آنها کجاست، وسایل خوراکی و اسباب بازی می ریختند تا کودکان روی آنها بروند و با این شیوه جنایتکارانه زمین ها را پاکسازی می کردند و هیچ حیوانی تا این اندازه قساوت و ناجوانمردی ندارد و الحمدالله زمین بیش از گذشته از لوث مشرکان و ظالمان پاک می شود و زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت(عج) فراهم می گردد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ارسال سوخت از ایران به لبنان از طریق مسیر دریایی، بیان کرد: قرار است این ارسال سوخت ادامه پیدا کند،‌ امروز ما بسیار نیاز داریم بنزین و گازوئیل بفروشیم و لبنان هم به این منابع نیازمند است و این تعامل را بسیار راهبردی و اثرگذار برای هر دو طرف می دانیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: آمریکایی ها به گونه ای از افغانستان فرار کردند که دست نوکرشان را هم نگرفتند تا از آن کشور ببرند. خداوند فرمود به ظالمان تکیه نکنید، آتش می گیرید و امروز در وقایع افغانستان به خوبی این مهم را مشاهده کردیم و همه کشورها باید از سرنوشت افغانستان و نوکرهای آمریکا در این کشور عبرت بگیرند.

وی با اشاره به روز بزرگداشت صنایع دفاعی و قدردانی از دست اندرکاران این عرصه، تصریح کرد: خدا را شاکریم که در این عرصه‌ی مهم به قدرتی عظیم دست یافته ایم و دشمنان مبهوت و مرعوب شده اند و روز به روز این قدرت در مقابل دشمنان در حال افزایش است و عقل و منطق بر این مهم استوار است که قدرت نظامی خود را هر روز تقویت کنیم و این مهم تاکید دین است.

عابدینی با تبریک روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، عنوان کرد: قدر این شخصیت بزرگ علمی را می دانیم و از پزشکانی که شبانه روز برای سلامتی مردم تلاش می کنند، قدردانی می کنیم و امیدواریم در سلامت و بهداشت به بهترین جایگاه در دنیا برسیم و هر روز شاهد ارتقای ایمان و تعهد در قشر پزشکی باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: شهادت مبارز انقلابی، مرحوم سید اسدالله لاجوردی که در مقابل منافقان با قدرت ایستاد و آنها را زمین گیر کرد.

وی بیان کرد: این ایام سالگرد شهادت سید علی اندرزگو را داریم و از نزدیک دیده بودم که منش بسیار جوانمردانه ای داشتند و شهادت مرحوم حاج مهدی عراقی و فرزندش را نیز تسلیت عرض می کنم.

 

مراسم عزاداری در قزوین پرشور و با رعایت قوانین بهداشتی برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری در استان قزوین تا آنجا که دیدیم و شاهد بودیم، خیلی خوب و مودبانه با رعایت قوانین بهداشتی و در عین حال پرشور و پر محتوا برگزار شد و مداحانی با معرفت مداحی کردند و مردمی که با شور در این مراسم حضور یافتند ان شاء الله ماجور باشند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در خیلی از کشورهای دنیا برگزار شد که بسیار شوق انگیز بود. نماز ظهر عاشورا با نظم بسیار خوبی در قزوین برگزار شد و از همه دست اندرکاران قدردانی می کنیم.

انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی، ابتکاری جدید از رهبری انقلاب

وی اظهار کرد: انتصاب فرمانده نیروی دریایی که از برادران اهل سنت هستند از سوی رهبر فرزانه انقلاب، اقدام جدیدی بود که استفاده از همه مذاهب را نشان می دهد و برای سردار ایرانی آرزوی موفقیت می کنیم.

مرحوم کردوانی برای حفظ محیط زیست عمری تلاش علمی و فعالیت اجتماعی داشت
آیت الله عابدینی با تسلیت درگذشت مرحوم کردوانی گفت: این شخصیت برای حفظ محیط زیست و در نگهداری از سرمایه های ملی، عمری تلاش علمی و فعالیت اجتماعی داشت و امیدواریم زحمات ایشان مورد قبول خدای متعال قرار گیرد.

انتهای پیام/ 1300/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان