۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هنوز به ارزیابی نهایی برای گزینه‌های بومی و غیربومی شهردار جدید قزوین نرسیده‌ایم
کد خبر: ۳۵۲۰۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۳۰ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر قزوین:

هنوز به ارزیابی نهایی برای گزینه‌های بومی و غیربومی شهردار جدید قزوین نرسیده‌ایم

فصیحی‌رامندی گفت: هنوز به ارزیابی نمره بالای برای گزینه‌های بومی و غیربومی شهرداری قزوین نرسیده‌ایم اما غالب برنامه‌های این گزینه‌ها، برنامه‌های عملیاتی موفق و مناسبی بوده است.

هنوز به ارزیابی نهایی برای گزینه‌های بومی و غیربومی شهردار جدید قزوین نرسیده‌ایم

فرج‌الله فصیحی رامندی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به روند انتخاب شهردار قزوین اظهار کرد: از زمان آغاز به کار شورای ششم، جلسات مختلفی برای انتخاب شهردار برگزار شده و در این نشست‌ها تمام گزینه‌هایی که توسط اعضای شورا پیشنهاد شده یا خود افراد اعلام حضور کرده بودند، بررسی شده‌اند.

وی افزود: با جمع‌بندی نظرات به این نتیجه رسیدیم گزینه‌هایی که بیش از چهار رأی داشتند را برای ارائه برنامه‌های خود به صحن علنی شورا دعوت کنیم؛ هشت کاندیدای غیربومی و 10 کاندیدای بومی شناسایی شدند؛ البته کاندیداهای بومی 12 نفر بودند که دونفر اعلام عدم حضور کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: هشت نفر از گزینه‌های غیربومی را برای ارائه برنامه‌ها به صحن علنی شورا دعوت کردیم، این گزینه‌ها در مدت سه روز برنامه‌های خود را ارائه کردند لذا باید این گزینه‌ها را ارزیابی کنیم.

فرصت یک ماهه برای معرفی شهردار جدید قزوین

فصیحی‌رامندی اذعان کرد: 10 نفر گزینه‌های بومی را به صحن شورا دعوت کردیم که تعدادی از آنها برنامه‌های خود را ارائه کرده و تعدادی هم باقی مانده‌اند؛ از این افراد در روزهای آینده دعوت خواهیم کرد تا به جمع‌بندی نهایی در انتخاب شهرداری قزوین برسیم و گزینه نهایی را در زمان قانونی اعلام کنیم.

وی با اشاره به زمان معرفی گزینه نهایی برای تصدی شهرداری قزوین توسط اعضای شورا یادآور شد: از شروع فعالیت شورای ششم تا یک ماه آینده، فرصت معرفی و انتخاب شهرداری قزوین را داریم و امیدواریم تا آن زمان به جمع‌بندی نهایی برسیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: برای انتخاب شهردار 20 شاخصه از جمله انقلابی بودن، جهادی کار کردن، سلامت و پاک دستی را درنظرداریم؛ علاوه بر آن، 10 الی 12 مشکل را به عنوان معضل شهری شناسایی کرده و 10 الی 12 شاخص هم برای گزینه‌های شهرداری قزوین تعریف کردیم تا برنامه‎‌های پیشنهادی خود را در آن حوزه اعلام کنند.

فصیحی‌رامندی گفت: علاوه بر توجه به برنامه‌های پیشنهادی گزینه‌های شهرداری قزوین، ایده‌هایی نیز از سوی اعضای شورا همچون تعیین تکلیف وضعیت خیابان شهید انصاری و پروژه امامزاده حسین(ع) درنظرگرفته شده است و برای این امور باید با چشم‌انداز دو الی سه ماه آینده برنامه‌ریزی و ساماندهی داشته باشیم تا بتوانیم معضلات شهری را برطرف کنیم.

مرد میدان بودن و پاکدستی، مهم‌ترین مؤلفه شورای ششم در انتخاب شهردار جدید قزوین

وی عنوان کرد: برنامه‌ کاندیداهای بومی و غیربومی شهرداری قزوین دعوت شده به جلسه شورا از زوایای مختلف متفاوت است چراکه هرکدام از این گزینه‌ها دارای ایده و برنامه هستند؛ این برنامه‌ها می‌تواند مبنایی برای آینده‌نگری و فعالیت بر روی آنها باشد.

این مقام مسئول مطرح کرد: هنوز به ارزیابی نمره بالا برای گزینه‌های بومی و غیربومی شهرداری قزوین نرسیده‌ایم اما غالب برنامه‌های این گزینه‌ها، برنامه‌های عملیاتی موفق و مناسبی بوده است.

فصیحی‌رامندی در پایان تصریح کرد: متخصص بودن، پاک دستی، انقلابی بودن و عملکرد جهادی داشتن و مرد میدان بودن مهم‌ترین شاخصه‌های شورای ششم در انتخاب شهرداری قزوین است؛ امیدواریم به جمع بندی مناسبی در این شاخصه‌ها برسیم.

انتهای پیام/4006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان