۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین باندهای قدرت و ثروت آفت اصلی انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: ۳۵۲۰۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۶ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

باندهای قدرت و ثروت آفت اصلی انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام خضری گفت: در انقلاب اسلامی باید همیشه مراقب باندهای قدرت و ثروت باشیم و چیزی که به عدالت و انقلاب آسیب می‌زند، شکل‌گیری همین باندهای قدرت و ثروت است؛ باید مراقب انقلابی نماها بود چراکه نباید دزدی را به اسم توسعه و پیشرفت، ارزش جلوه دهیم.

باندهای قدرت و ثروت آفت اصلی انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام سید مهدی خضری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: ما دو نوع غلبه سخت افزاری و نرم افزاری بر دشمن داریم، سیدالشهدا در واقعه عاشورا به لحاظ سخت افزاری چیزی نداشت اما به لحاظ نرم افزاری کاملا بر دشمن غلبه داشت.

وی افزود: سیدالشهدا این را به جبهه حق آموخت که مقابله نرم افزاری با جبهه باطل داشته باشند و روی ذهن‌ها و قلوب اثر بگذارن که امام حسین(ع) از همان ابتدای قیام به این نوع پیروزی دست پیدا کرده بود

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم امروز برای انتقام خون حاج قاسم بر غلبه نرم افزاری یعنی تصرف بر دل‌ها و قلوب تاکید دارند.

وی عنوان کرد: نشانه پیروزی سیدالشهدا این است که یزید گفت خدا ابن مرجانه را لعنت کند که مرا مغضوب مسلمین قرار داد و خودش را بر خلاف حقیقت تبرئه کرد؛ مورخین اهل سنت می گویند یزید سه روز دستور عزای عمومی صادر کرد و این به معنای غلبه نرم افزاری بر دشمن است.

خضری ادامه داد: حتی عبدالله بن زبیر هم برای امام حسین(ع) جلسه عزاداری گرفت اما همه می‌دانیم در تاریخ آقازاده‌های بسیاری مثل عبدالله بن زبیر پدرانشان را جهنمی کردند؛ سیدالشهدا کاری کرد که کفر و شرک و نفاق مجبور به تسلیم شود و این همان پیروزی است.

وی اظهار کرد: غربی‌ها هم به قدرت نرم جلسات سیدالشهدا واقف هستند به طوری که به تعبیر آن‌ها حرکت عظیم اربعین بعد از هزار سال در جهان پیشتاز است؛ از این رو شیعه برای رسیدن به ظهور باید غلبه نرم افزاری پیدا کند که این امر هر روز به تحقق نزدیک‌تر می‌شود.

غلبه نرم افزاری بر دشمن درواقع جنگ عزم‌ها و اراده هاست

این کارشناس مذهبی با اشاره به عزاداری‌های نامتعارف این روزها گفت: افرادی که این روزها در هیئات لخت شده، به هم چسبیده، بدون ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی سینه زدند، در حق جلسات سیدالشهدا ظلم کردند و خودشان باید جواب امام حسین(ع) را بدهند.

وی افزود: رفتار غیرمتعارف برخی افراد در عزاداری‌ها نیز کار هیئت‌های سالم را سخت کرده و دوقطبی می‌سازند و منافقین هم با استفاده از همین تصاویر ذهن‌ها را منحرف می‌کنند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه غلبه نرم افزاری در محیط جنگ نامتقارن است که جنگ عزم‌ها و اراده هاست، تصریح کرد: امروز شیعه در دل ادیان است و همه ادیان مدیون امام حسین(ع) هستند؛ سیدالشهدا وارث نوح، موسی، ابراهيم و عیسی است که حقیقت عبودیت را حفظ کرده است.

خضری ابراز کرد: قدرت بیان اولین ابزار جنگ نرم افزاری است زیرا مسیر حق امروز نیاز به ذهن فعال و زبان گویا دارد؛ قدرت کلام زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) اوج تاثیر گذاری است و امروز دفاع از ارزش‌ها قدرت بیان می‌خواهد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دومین ابزار جنگ نرم افزاری قدرت روحیه تسلیم ناپذیری است که شهدا به ما درس تسلیم نشدن دادند و روحیه شهادت طلبی به معنای روحیه تسلیم ناپذیری است.

وی از قدرت افشاگری و حقیقت نمایی به عنوان سومین ابزار جنگ نرم افزاری یاد کرد و گفت: باید این قدرت را داشته باشیم که چهره نفاق را روشن و ظالمین عالم را رسوا کنیم؛ امام حسین(ع) با حضرت علی اصغر(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع) و حضرت رقیه(س) قدرت افشاگری داشت و چهره دشمن را افشا کرد.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: ظرفیت عظیمی درعاشورا برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی وجود دارد و حضرت سیدالشهدا هدف از قیام خود را اصلاح امت جدش یعنی جامعه سازی می‌داند.

عاشورا مقدمه‌ای برای جامعه سازی و تمدن سازی است

وی عنوان کرد: هنوز هم ما میانه راهیم و این هدف سیدالشهدا تحقق کامل نیافته و در زمان بقیه الله(عج)، قیام امام حسین(ع) تکمیل می‌شود که باید بدانیم قیام سیدالشهدا برای رقابت و قدرت طلبی و دنیای بی‌ارزش نیست.

خضری بیان کرد: در انقلاب اسلامی باید همیشه مراقب باندهای قدرت و ثروت باشیم و چیزی که به عدالت و انقلاب آسیب می‌زند، شکل‌گیری همین باندهای قدرت و ثروت است؛ باید مراقب انقلابی نماها بود چراکه نباید دزدی را به اسم توسعه و پیشرفت، ارزش جلوه دهیم.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) برای روشن کردن علامت‌های دین رسول خدا و تمدن سازی است و هدف از انقلاب در نگاه امام (ره) و رهبری هم در همین راستا است.

وی با بیان اینکه در قیامی که برای خداست، حکومت و شهادت هردو پیروزی است، تاکید کرد: تشکیل جامعه و حکومت اسلامی چشم انداز انقلاب اسلامی ایران بوده و عاشورا مقدمه‌ای برای جامعه سازی و تمدن سازی است.

خضری تصریح کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های عاشورا ایجاد پیوند اجتماعی است که در جامعه شناسی امروز دنيا دارای اهمیت است و امروز به طور عینی آثار امت سازی عاشورا را در جریان اربعین می‌بینیم و بنا بر شعار "حب الحسین یجمعنا" نیز چه کسی غیر از او می‌توانست همه را جمع کند؟ لذا هیچ حرکتی جز اربعین نمی‌تواند انسان‌ها و قلوب آنها را همزمان یک جا جمع کند.

وی اذعان کرد: امام زمان(عج) می‌فرمایند که اگر شیعیان ما در امر ولایت ما اجتماع قلوب کنند، ظهور به تاخیر نمی‌افتد و امام حسین(ع) با جریان اربعین در حال امت سازی در این راستا است لذا جایی که امام باشد اجتماع قلوب وجود دارد.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: یکی از مولفه‌های جامعه پردازی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ایجاد باور عمومی است و دشمن سیل شبهات را جاری می‌کند که نگاه‌هایمان و باورهایمان متفرق شود.

خضری در پایان گفت: همین شش ماهه‌ اباعبدالله(ع) با جریان شیرخوارگان در حال امت سازی و درحال سربازی کردن است لذا عاشورا تمام نشده و همچنان جاریست.

انتهای پیام/ 6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان