۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استفاده از ساختارهای الکترونیکی در مدیریت شهری
کد خبر: ۳۵۱۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۵ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

گزینه بومی تصدی شهرداری قزوین عنوان کرد

استفاده از ساختارهای الکترونیکی در مدیریت شهری

محمد پیری گفت: باید برنامه پنج ساله و چشم انداز ۲۰ ساله را در نظر داشت؛ شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی برای اداره شهر و تاکید بر ساختارهای الکترونیکی از جمله نیازهای ما در مدیریت شهری است.

استفاده از ساختارهای الکترونیکی در مدیریت شهری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز(دوشنبه)25مردادماه با ارائه برنامه‌های سومین کاندیدای بومی برای تصدی شهرداری قزوین در صحن شورا برگزار شد.

محمد پیری ضمن تشریح برنامه‌های خود برای شهر قزوین اظهار کرد: باید برنامه پنج ساله و چشم انداز ۲۰ ساله را در نظر داشت؛ شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی برای اداره شهر و تاکید بر ساختارهای الکترونیکی از جمله نیازهای ما در مدیریت شهری است.

وی با تاکید بر جلوگیری از نابودی باغستان سنتی قزوین افزود: باغستان سنتی می‌تواند به عنوان برند و هویت شهر قزوین شناخته شود درحالی که آب‌های باغستان در بالادست به بهانه‌های مختلف تصاحب شده و با بی‌توجهی به این حوزه نیز هویت شهر قزوین نادیده گرفته شده است که آیندگان به خاطر این خیانت ما را نخواهند بخشید.

این داوطلب تصدی‌گری شهرداری قزوین تصریح کرد: مدیریت شهری باید به اندازه‌ای اقتدار داشته باشد که بتواند از منافع شهروندان دفاع کند و یکی از این موارد توجه به حفظ باغستان است.

پیری ادامه داد: ارتقاء و بهبود مسائل فرهنگی، هنری و اجتماعی و مسجد محوری باید مورد توجه قرار گیرد، ارتقاء سواد رسانه شهروندان، اوقات فراغت فرزندان، ایجاد سامانه ایده، تقویت نقش آفرینی و شوراهای اجتماعی محلات نیز از موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا به افزایش دانش، توانایی و مشارکت افراد جامعه بیانجامد.


وی یادآورشد: توجه به سالمندان، معلولین، فرهنگ سازی برای مصرف بهینه انرژی، ایجاد سامانه شفافیت، تبدیل قزوین به شهر دوستار خانواده، مدیریت پسماند و استفاده از پتانسیل سایت محمدآباد برای درآمدزایی و تولید انرژی، بازیافت زباله‌های ساختمانی، مدیریت بحران کم آبی و احیا و مرمت بافت تاریخی و فرسوده از دیگر برنامه‌های ما در مدیریت شهرداری قزوین است.

این کاندیدای شهرداری قزوین اضافه کرد: نباید اجازه داد در مدیریت شهری افرادی که مسئول نیستند دخالت داشته باشند؛ ارتقاء طرح توسعه مسکن از جمله توجه به آسانسورها، حمایت از افراد به منظور استفاده از انرژی‌های پاک، ساماندهی رودخانه‌های سطح شهر، احیای پیاده‌روری، فرصت‌سازی برای همه، سرمایه‌گذاری درآمد پایدار از جمله برنامه‌های پیش‌بینی در مدیریت شهرداری قزوین است.

وی احداث شهر مبل، احداث نیروگاه انرژی پاک و ایجاد پنل‌های خورشیدی، توجه به استارتاپ‌های فعال، تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک شهر، ایجاد پروژه‌های مشارکتی برای پروژهای دنتاسنتور کنونی شهرداری، تعیین تکلیف پروژه‌های الهیه، پونک، استفاده بهینه از املاک شهرداری و جلوگیری از خام فروشی، ایجاد مراکز کارآفرینی و تشکیل ستاد بومی زنان را از جمله برنامه‌های خود برشمرد.

گفتنی است، محمد پیری، کارشناس ارشد مهندسی عمران بوده که سابقه شهرداری تاکستان، اقبالیه و دانسفهان را در کارنامه خود دارد.

یادآور می‌شود، گزینه‌های بومی دیگر شهرداری قزوین برنامه‌های خود را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان