۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حاجی محمدعلی: برای تسویه بدهی شهرداری می‌توانیم از وزارت کشور وام تنفس‌دار بگیریم 
کد خبر: ۳۵۱۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۴ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

برنامه‌های گزینه غیربومی شهرداری قزوین روی میز قرار گرفت؛

با کمک خیرین بدهی شهرداری را می‌دهیم!!!!

کاندید غیربومی شهرداری قزوین گفت: یک راهکار این است که موقعیت‌های پول ساز تبلیغاتی شهر را می‌توان به بانک شهر واگذاری کرد؛ همچنین می‌توانیم وام دوم را از وزارت کشور اخذ کنیم و در بازپرداخت آن، تنفس و فرصت بگیریم.

حاجی محمدعلی: برای تسویه بدهی شهرداری می‌توانیم از وزارت کشور وام تنفس‌دار بگیریم 
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، علیرضا حاجی محمدعلی، گزینه غیر بومی تصدی شهرداری قزوین در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد:  توجه به موضوع فرهنگ از موضوعات و اولویت‌های ما در شهرداری خواهد بود و بحث درآمدی از شاخص‌ترین اصول مدیریت شهری است؛ اگر فرهنگ یک کشور اصلاح شود سایر موارد اصلاح می‌شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال در زندان را در شاهرود شروع کردم و در ابتدا، آمار آن از ۳۰ نفر به ۷۵ نفر رسید؛ در مدیریت شهری باید در حوزه‌ فرهنگی اقدامات بسیاری  انجام داد؛ در موضوعات فرهنگی و مذهبی، موضوع حجاب یک دغدغه است؛ ایجاد دیپلماسی فرهنگی با مدیریت شهری می‌تواند در این بین به عنوان درآمد باشد.

برای تسویه بدهی می‌توانیم از وزارت کشور وام تنفس‌دار بگیریم 

کاندید غیربومی شهرداری قزوین ابراز کرد: در حوزه درآمد، شهردارای ظرفیت مناسبی از نظر ایجاد درآمد دارد که  را باید بررسی شود؛ ما درآمد پایدار واقعی نداریم و همه درآمدها متغیر است، درآمد پایدار درآمدی است که بتواند روی پویایی یک شهر اثرگذار باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم شهرداری  در اخذ مطالبات موفق باشد باید وحدت بین شهردار و شورا به گونه‌ای باشد که اختلافات آنها در بیرون ملموس نباشد.

حاجی محمدعلی در رابطه با راهکارهای رفع بدهی شهرداری به بانک شهر تصریح کرد:ستاره پونک به عنوان یکی از راههای تهاتری است؛ اولین راهکار، ثتبیت زمانی این وام است  که باید در اسرع وقت اجرایی شود؛ درصورتی که تهاتر انجام شد، آن بخشی که موفق به تهاتر نشد باید امتیازفروشی شود و برای نمونه، تراکم شناور به بانک شهر ارائه شود.

وی افزود: راهکار بعدی این است که موقعیت‌های پول ساز تبلیغاتی شهر را می‌توان به بانک شهر واگذاری کرد؛ همچنین می‌توانیم وام دوم را از وزارت کشور اخذ کنیم و در بازپرداخت آن، تنفس و فرصت بگیریم.

این کاندید شهرداری قزوین ادامه داد: استفاده از خیرین با نیت کمک و وقف از راهکارهای دیگر بدهی شهرداری به بانک شهر است؛ همچنین می‌توان عوارضی که بانک شهر باید در ۱۰ سال آینده باید به شهرداری پرداخت کند را محقق ساخت.

حاجی محمدعلی در خصوص پروژه‌های نیمه کاره گفت: در ابتدا باید تایید تکمیل آن امضا و بودجه‌ای برای آن کنار گذاشته شود؛ عدم شفافیت از جمله موضوعاتی است که شهرداری‌ها با آن روبه‌رو است و لازم است به آن توجه شود.




ورود مدیریت شهری به حوزه‌های فرهنگی و مذهبی شهر، پیگیری جرائم کمسیون ماده 100 و 70 شهرداری، ضرورت آموزش شهروندی، جذب ایده‌های برتر در مدیریت شهری، ایجاد بانک زمان و ریال و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و ورود به سیستم قانونی وقف در شهرداری از برنامه‌هایی بود که توسط حاجی محمدعلی ارائه شد.
گفتنی است، حاجی محمدعلی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته سازه و دارای بیش از 23 سال سابقه کار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و سابقه مدیریت شهری از جمله شهردار شاهرود، مشاور عالی طرح‌های سپاه نینوای استان گلستان و حضور در معاونت‌های مختلف در شهرداری گرگان را در کارنامه سوابق خود دارد.

انتهای پیام/4003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان