۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر می‌توانند بیمه شوند‌
کد خبر: ۳۵۱۹۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۵ ساعت: ۱۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

دانشجویان بخوانند؛

دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر می‌توانند بیمه شوند‌

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ی آحاد افراد جامعه و با توجه به مصوبات هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر می‌توانند بیمه شوند‌.

دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر می‌توانند بیمه شوند‌
محمدرضا قاریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به بیمه دانشجویی اظهار کرد: به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ی آحاد افراد جامعه و با توجه به مصوبات هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر می‌توانند بیمه شوند‌.

این مقام مسئول شرایط لازم برای برخورداری دانشجویان از بیمه دانشجویی را داشتن کارت دانشجویی معتبر یا ارائه گواهی اشتغال عنوان کرد و گفت: میزان هزینه دریافتی برای بهره‌مندی از بیمه دانشجویی برای بیمه ۱۲ درصد ۳۲۹ هزار تومان، ۱۴ درصد ۳۸۴ هزار تومان و ۱۸ درصد ۴۷۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: دانشجویان با مراجعه به سایت es.Tamin.ir و بارگذاری مدارک می‌توانند نسبت به بهره‌مندی از بیمه دانشجویی اقدام کنند.

قاریان‌پور یادآور شد: دانشجویان خانم و آقا از همه دانشگاه‌ها مشمول این طرح هستند همچنین آقایان دانشجویی که سربازی نرفتند می‌توانند بدین شکل بیمه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به ازای سوابق دانشجویی هزینه پرداخت کرد تا سابقه دانشجویی به سوابق کاری فرد اضافه شود، گفت: خیر، چنین موردی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در پاسخ به این سوال که آیا سابقه بیمه دانشجویی افراد به سوابق کاری آنان پس از اتمام تحصیل و ورود به بازار کار الحاق می‌شود، بیان کرد: خیر، سابقه فقط برای بازنشستگی است.

وی افزود: دانشجویان براساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار مشمول مقررات مربوط به قانون بیمه حرف و مشاغل آزاد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: چنانچه دانشجو صرفا به تحصیل اشتغال داشته باشد و تحت تکفل قانونی پدر و مادر باشد بهره‌ مندی از خدمات درمانی سازمان به تبع والدین همزمان با بیمه پردازی امکانپذیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تحصیل شغل تلقی نمی‌شود لذا در صورتی که دانشجو طبق ضوابط مربوطه مشمول دریافت مستمری بازماندگان باشد پذیرش درخواست و عقد قرارداد با وی همزمان با دریافت مستمری بلامانع است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان