۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین واکسیناسیون رانندگان تاکسی آغاز و تزریق واکسن رانندگان تاکسی اینترنتی متوقف شد
کد خبر: ۳۵۱۹۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۴ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

مردم مراقب سامانه تقلبی ثبت‌نام واکسن کرونا باشند

نامدار گفت: روز گذشته واکسیناسیون رانندگان تاکسی اینترنتی آغاز شد که با هجوم بالای متقاضیان رو به رو شدیم به طوری که امروز به صورت کشوری تزریق واکسن رانندگان تاکسی اینترنتی متوقف شد و تزریق باقی رانندگان در آینده اعلام می‌شود.

واکسیناسیون رانندگان تاکسی آغاز و تزریق واکسن رانندگان تاکسی اینترنتی متوقف شد

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همواره مطرح می‌شود که استان قزوین از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برد در حالی که نیاز اصلی استان تجهیزات مرتبط با اکسیژن است، ما در بیمارستان‌های خصوصی و سوله‌های بحران امکان اضافه کردن تخت داریم اما بحران اصلی تامین کپسول اکسیژن است.

وی افزود: اگر ۳۰ تخت در یک مرکز درمانی اضافه کنیم به ۱۵ کپسول ۴۰ لیتری نیاز داریم، اگر چه با مساعدت استانداری قزوین یک میلیارد تومان به علوم پزشکی قزوین اختصاص پیدا کرده است اما تمام این مبلغ را صرف تامین اکسیژن کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: در بیمارستان بوعلی ۳۰ تخت اضافه کردیم اما چون خارج از ظرفیت بود دو تابلو برق بیمارستان سوخت، با همکاری شرکت برق در تامین برق مشکلی وجود نداشت در غیر این صورت خسارت‌های بیشتری وارد می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون یادآور شد: در مراکز واکسیناسیون استان توان تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن را داریم و تاکنون ۳۰۰ هزار دز در شهرستان قزوین تزریق صورت گرفته است، همچنین مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد از امروز آغاز به کار کرده است .

تاکنون ۲۵درصد جمعیت بالای ۳۰سال در استان واکسینه شدند

نامدار خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵درصد جمعیت بالای ۳۰سال در استان واکسینه شدند، روز گذشته واکسیناسیون رانندگان تاکسی اینترنتی آغاز شد که با هجوم بالای متقاضیان رو به رو شدیم به طوری که امروز به صورت کشوری تزریق واکسن رانندگان تاکسی اینترنتی متوقف شد و تزریق باقی رانندگان در آینده اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: یک سامانه تقلبی برای تزریق واکسن ایجاد شده است که به افرادی که گروه هدف نیستند بدون ثبت نام پیامک ارسال می‌شود، این افراد به مراکز مراجعه می‌کنند بدون این که اطلاعاتشان در سامانه تعریف شده باشد بنابراین شاهد ازدحام و نارضایتی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: بیشترین میزان ابتلا در کرونای دلتا تجمع در مکان‌های بسته است باید تدابیر ویژه صورت بگیرد و از هرگونه تجمع در مکان بسته جلوگیری شود، همچنین نظارت بر اصناف باید جدی‌تر گرفته شود چون صرف تعطیلی گروه‌های دو و سه جوابگو نیست و باید گروه یک نیز به صورت کشیک فعالیت کنند.

وی اذعان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و ارتش  به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دولتی توسط ارتش منعقد شده است که طی آن حواله ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است که دستگاه ونتیلاتور توسط ارتش تهیه شود.

نامدار عنوان کرد: در حوزه مراقبت در منزل نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی داریم، به طوری که در یک روز ۱۲۰ ماموریت توسط همکاران مراقبت در منزل صورت گرفته است که نشان از استقبال دارد لذا برای استفاده از این ظرفیت نیاز به کمک خودرویی داریم.

وی در پایان تاکید کرد: در حالی که در کشور با مشکل کمبود سرم رو به رو بودیم در استان قزوین تلاش کردیم این کمبود اتفاق نیفتد و از سه روز قبل تمام مراکز درمانی سرپایی را تامین کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان