۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین صنایع کوچک دستاوردهای بزرگی برای کشور دارند
کد خبر: ۳۵۱۹۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۴ ساعت: ۷:۰ ↗ لینک کوتاه

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با صبح قزوین:

تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در کشورهای همسایه کم است

فاطمه محمدبیگی گفت: متاسفانه در چندسال گذشته در معرفی ظرفیت‌های داخلی به خارج از کشور برای توسعه صادرات و محصولات صنایع و خصوصا صنایع کوچک خیلی بد عمل شده است؛ تعداد رایزن‌های بازرگانی ما حتی در کشورهای همسایه در حداقل‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

صنایع کوچک دستاوردهای بزرگی برای کشور دارند
فاطمه محمد بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درخصوص صنایع کوچک اظهار کرد: امروز سالروز حمایت از صنایع کوچک است؛ صنایعی که می‌توانند با هزینه‌های کم و دسترسی آسان‌تر نسبت به صنایع مادر، مامن ایجاد اشتغال برای جوانان، خانواده‌ها و خصوصا زنان سرپرست خانوار باشند؛ هرچند نام این صنایع کوچک است، اما دستاوردهای بسیار بزرگی برای کشورها دارد؛ می‌توان با استفاده از این صنایع، هنر صنایع دستی و فرهنگ اقوام ملت‌ها را حفظ و به دنیا صادر کرد.

وی افزود: می‌توان با اندیشه‌های خلاقانه بزرگترین پیروزی‌ها را برای کشور در عرصه تولید، صادرات و فروش محصولات به دست آورد؛ خیلی از کشورهایی که درگیر مشکلات اشتغال هستند، با صنایع کوچک توانسته‌اند خود را سرپا نگه دارند.

حمایت از صنایع کوچک

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از سیاست‌های بنده در مجلس شورای اسلامی حمایت ویژه از صنایع خورد، صنایع خانوادگی، صنایع خانگی و در مجموع مشاغل حوزه صنایع کوچک است؛ این صنایع باید به مردم و نخبگان شناسانده شوند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که بنده در مدت نمایندگی‌ام انجام داده‌ام ارتباط خوب با صاحبان صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی، تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر این حوزه بوده است که که در این زمینه‌ها کار می‌کنند؛ همچنین سعی کردم بعد از این ارتباط، ظرفیت‌ها را هم در داخل کشور به سایر استان‌ها و در خارج از کشور به کشورهایی که با آنها دوستی داریم معرفی کنیم.

محمدبیگی تصریح کرد: متاسفانه در چندسال گذشته در معرفی ظرفیت‌های داخلی به خارج از کشور برای توسعه صادرات و محصولات صنایع و خصوصا صنایع کوچک خیلی بد عمل شده است؛ تعداد رایزن‌های بازرگانی ما حتی در کشورهای همسایه در حداقل‌ترین حالت ممکن قرار دارد؛ به طور واضح‌تر باید بگویم از دیپلماسی اقتصادی برای بهره‌مندی و افزایش راندمان صنایع کوچک استفاده قابلی نشده است.

ایجاد گروه دوستی پارلمانی ایران_سوریه

وی ادامه داد: با وجود این تلاش کردیم این اتفاق را رقم بزنیم و نمونه موفق آن گروه دوستی پارلمانی ایران_سوریه است که رئیس آن جناب آقای دکتر قالیباف هستند؛ از طریق این گروه دو سفر به سوریه ترتیب داده شد که نتیجه آن حضور بازرگانان و مسئولان سوری برای بازدید از حوزه صنایع کوچک و نمایشگاه دستاوردهای ما است.

این نماینده افزود: به دنبال این اتفاق افزایش و ارتقا ظرفیت بازرگانی طرفین در این حوزه را خواهیم داشت؛ همینطور سعی کردیم در این زمینه مانع‌زدایی نیز داشته باشیم؛ از جمله این مانع‌زدایی‌ها بازگشایی کنسولگری ایران در حلب است که مامنی برای حضور تجار و بازرگانان در سوریه می‌باشد.

محمدبیگی در پایان گفت: قطعا در این راه می‌توانیم یک کشور موفق و الگو باشیم؛ به شرطی که از تمامی ظرفیت‌ها در چهارچوب ارزش‌های خود بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان