به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛قابلیت‌های متنوع اینستاگرام برای برقراری تماس با افرادی که در این شبکه اجتماعی حضور دارند به نوعی مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کند. از طرفی این امکان آسان و متنوع برای تماس و ارسال پیام به دیگر کاربران فوایدی دارد اما می‌تواند زمینه را برای مزاحمت‌های گوناگون فراهم کند. اینستاگرام در نظر دارد با اعمال برخی محدودیت‌های امنیتی و امکان محدودسازی دایرکت ها و کامنت افراد ناشناس از این اتفاق جلوگیری کند و به گونه ای دایره تماس کاربران خود را محدود به افرادی کند که شما با آنها آشنایی قبلی دارید.

محدودسازی دایرکت ها و کامنت افراد ناشناس در اینستاگرام
با فعالسازی این محدودیت، کاربرانی که شما را در اینستاگرام دنبال نمی‌کنند یا به تازگی شما را فالو کرده‌اند قادر به درج کامنت در زیر پست‌های شما یا ارسال پیام در دایرکت نخواهند بود. اینستاگرام این ویژگی را از امروز برای همه کاربران اینستاگرام منتشر کرده و مدعیست که با این ویژگی کاربران خصوصا صاحبین پیج‎‌های کاری و تولیدکنندگان محتوا که بیشتر مورد حملات کاربران در کامنت‌ها و دایرکت قرار می‌گیرند راحت‌تر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. البته که غیرفعال سازی کامنت یا دایرکت نیز راه حل جایگزین است اما اینستاگرام در نظر دارد که راهکاری برای آن دسته از کسانی که به ارتباط با دیگر کاربران تمایل دارند و خوشبیت هستند قرار دهد. همچنین اینستاگرام اعلام کرده به دنبال راهیست که یک افزایش فعالیت ناگهانی را تشخیص داد، فعالسازی این ویژگی را به کاربران پیشنهاد کند.

همچنین اینستاگرام در ماه آوریل قابلیتی برای پنهان سازی پیام‌هایی که حاوی کلمات نامناسب هستند و در دایرکت ارسال می‌شوند منتشر کرد که حالا لیست کلمات لازم به فیلتر گسترده‌تر شده و شامل ایموجی‌ها و هشتگ‌ها نیز می‌شود. اینستاگرام امیدوار است که با این ویژگی‌های جدید از کاربران در مقابل محتویات نامناسب، اعم از نژاد پرستانه، جنسی و هرگونه محتوای نامناسب دیگر محافظت شود. پیام‌های نژاد پرستانه‌ای که بعد از بازی فینال یورو 2020 برای تعدادی از بازیکنان تیم ملی انگلیس از جمله رشفورد و سانچو به علت از دست دادن پنالتی‌های خود در آن بازی مهم توسط بسیاری از کاربران انگلیسی ارسال شد، به نظر انگیزه مهمی برای اینستاگرام بوده است که سیستم محدودسازی جدیدی را پیاده سازی کند.
انتهای پیام/1404
منبع:خبر فوری