۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بهترین نرم افزار‌های ویرایش عکس در سال ۲۰۲۱
کد خبر: ۳۵۱۹۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

بهترین نرم افزار‌های ویرایش عکس در سال ۲۰۲۱

در این گزارش تعدادی از بهترین نرم افزار‌های ویرایش عکس معرفی شده است.

بهترین نرم افزار‌های ویرایش عکس در سال ۲۰۲۱
 

به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین، به نقل از creativebloq، نرم افزار‌های ویرایش عکس می‌توانند یک عکس متوسط را به یک مورد چشمگیر و یک عکس عالی تبدیل کنند. این اپلیکیشن‌ها به شما امکان می‌دهند همه کار‌ها را از ایجاد تغییرات جزئی تا رنگ، استفاده از فیلتر‌ها، حذف لکه‌ها یا حتی تغییرات عمده انجام دهید.

این روز‌ها طیف وسیعی از نرم افزار‌های ویرایش عکس وجود دارد که برای راهنمایی بهتر کاربران در این گزارش بهترین‌های این حوزه را جمع آوری کرده ایم. برخی از نرم افزار‌های زیر فقط رومیزی هستند، در حالی که برنامه‌های دیگر در مرورگر شما، رایانه لوحی یا حتی تلفن های هوشمند شما کار می‌کنند.

نرم افزار‌های ویرایش عکس

نرم افزار ویرایش عکس Affinity Photo

بستر: Windows، MacOS، iOS (فقط iPad)

توسعه دهنده: Serif

قیمت: ۱۹.۹۹ دلار/۱۹.۹۹ پوند (iPad)، ۴۹.۹۹ دلار/۴۸.۹۹ پوند (desktop)

یک برنامه ویرایش عکس با استاندارد حرفه‌ای و بدون قیمت بالا. مجموعه ابزار‌های چشمگیر آن شامل نقاشی دیجیتال، ویرایش خام، روتوش حرفه‌ای، ایجاد ترکیبات چند لایه، اصلاح پیشرفته لنز و کاهش قابل توجه نویز که امکان کنترل کامل تصاویر با نتایج با کیفیت را فراهم می‌کند.

Affinity Photo

این نرم افزار همچنین به عنوان یک برنامه اختصاصی iPad در دسترس است. اولین ابزار حرفه‌ای ویرایش عکس که به تبلت توجه کرده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان اپلیکیشن Apple انتخاب شد. Serif همچنین دارای یک بسته طراحی گرافیکی (Affinity Designer) و یک برنامه انتشار رومیزی (Affinity Publisher) برای پوشش سایر نیاز‌های خلاقانه است.

Photoshop CC؛ بهترین نرم افزار ویرایش عکس Adobe

بستر: Windows، MacOS، iOS (فقط iPad)

توسعه دهنده: Adobe

قیمت: از ۹.۹۸ پوند (در ماه)

شکی نیست که آخرین نسخه Photoshop یکی از بهترین نرم افزار‌های ویرایش عکس موجود است. نرم افزار Photoshop CC به طرز شگفت انگیزی خوب است و ویژگی‌های بسیار زیادی برای جذب مخاطب در این فضای هیجان انگیز دارد.

نرم افزار‌ فوتوشاپ

CyberLink PhotoDirector ۳۶۵؛ قابل اعتماد و بسیار مقرون به صرفه

بستر: Windows، MacOS

توسعه دهنده: CyberLink

قیمت: ۱۴.۹۹ دلار / ۱۳.۹۹ پوند در ماه

نرم افزار CyberLink PhotoDirector ۳۶۵ بسیاری از ابزار‌ها و ویژگی‌های استاندارد ویرایش تصویر و برخی از ترفند‌های هوشمند مصنوعی مانند فرم دهی خودکار بدن، ابزار پوست، صورت و برخی جلوه‌های نورپردازی و انیمیشن را ارائه می‌دهد. رابط کاربری برای هر کسی که در فضای دیجیتال فعالیت دارد به اندازه کافی کاربر پسند، سریع و قابل اعتماد است. اشتراک ماهانه ارزان و ویژگی‌های ویرایش سطح بالا مانند سطوح و تنظیم رنگ، این نرم افزار را به گزینه مناسبی برای خلاقانی که گهگاه برای ویرایش تصاویر به نرم افزار اختصاصی نیاز دارند، تبدیل کرده است.

CyberLink PhotoDirector ۳۶۵

Pixlr X / Pixlr E؛ بهترین نرم افزار ویرایش عکس مبتنی بر مرورگر

بستر: مرورگر

توسعه دهنده: Autodesk Inc

قیمت: رایگان

از نرم افزار‌های Pixlr X و Pixlr E استفاده‌های فراوانی می‌شود چه در مرورگر وب و چه در تلفن همراه. Pixlr X دارای قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد ویرایش‌های غیر مخرب در تصاویر خود انجام دهید و هر کدام را در هر زمان تغییر داده و تنظیم کنید. یک مزیت دیگر این است که می‌توانید از برنامه در Dropbox استفاده کنید که آن را به یک مجموعه عالی برای کار مشترک تبدیل می‌کند. این تنظیمات، فیلتر‌ها و متون معمول را ارائه می‌دهد که برای کاربران Pixlr آشنا خواهد بود و مطمئناً تازه واردان را خوشحال می‌کند. Pixlr E همان ابزار ویرایش عکس کلاسیک را با افزودن برخی موارد اضافی برای افراد حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

Pixlr X / Pixlr E

Corel PaintShop Pro؛ نرم افزار ویرایش عکس کم هزینه

پلتفرم: ویندوز

توسعه دهنده: Corel

قیمت: ۶۹ دلار/۶۹.۹۹ پوند

نرم افزار Corel PaintShop Pro بیش از دو دهه جایگزین مقرون به صرفه‌ای برای کاربران Photoshop در رایانه‌های شخصی بوده است و هنوز هم قابلیت‌ها و کابرد‌های فراوانی دارد. ویرایش ۲۰۲۱ این اپلیکیشن وعده می‌دهد که سریع‌ترین، ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین نسخه است. اگر بتوانید کمی بیشتر از قیمت نسخه استاندارد بپردازید، PaintShop Pro ۲۰۲۱ Ultimate نیز وجود دارد که ارتقا یافته و شامل یک قلم مو Refine و یک فضای کاری اختصاصی عکاسی می‌شود.

نرم افزار‌ Corel PaintShop Pro

Adobe Lightroom CC؛ بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای مبتدیان

بستر: Windows، MacOS، iOS، Android

توسعه دهنده: Adobe

قیمت: ۹.۹۹ دلار/۹.۹۸ پوند (در ماه)

یکی از بهترین نرم افزار‌های ویرایش عکس برای مبتدیان Adobe Lightroom است. سازماندهی فعالیت ها، ذخیره همه عکس‌ها در یک مکان، ویرایش و اشتراک گذاری راحت از ویژگی هان آن است. بسیاری از خلاقان باتجربه نیز از Lightroom استفاده می‌کنند، زیرا به راحتی می‌تواند مسائل پیچیده مدیریت تصویر را که در نرم افزار Photoshop وجود ندارد را انجام دهد.‌

می‌توانید تصاویر را در رایانه، iPad، iPhone یا دستگاه Android ذخیره کنید و حتی عکس‌ها را به طور خودکار از تلفن خود به Lightroom منتقل کنید. همگام سازی به صورت خودکار انجام می‌شود، بنابراین هنگامی که تصویری را ویرایش یا پرچم گذاری می‌کنید، به عنوان عکس دلخواه در یک مکان، در بقیه جا‌ها نیز به روز می‌شود.

Adobe Lightroom CC

نرم افزار Photoshop Elements

بستر: Windows، MacOS، Linux

توسعه دهنده: Adobe

قیمت: ۹۹.۹۹ دلار /۸۶.۵۶ پوند

نرم افزار Photoshop Elements یک جایگزین اساسی‌تر برای Photoshop CC است. حالت‌های ویرایش سریع و هدایت شده آن برای مبتدیان عالی است، اما این بدان معنا نیست که فاقد قدرت است. نسخه ۲۰۲۱ شامل Auto Creations، یک ابزار کلاژ است که عکس‌ها را به صورت خودکار یا از طریق ابزار برچسب گذاری و مرتب سازی Adobe Sensei اسکن و گروه بندی می‌کند. همچنین دارای طیف وسیعی از پیشرفت‌ها و ارتقاء عملکرد است. مزیت دیگر آن نسبت به Photoshop CC این است که Elements نیازی به اشتراک ندارد.

نرم افزار Photoshop Elements

نرم افزار ویرایش DxO Photolab

بستر: Windows، MacOS

توسعه دهنده: DxO

قیمت: از ۱۱۲ دلار

نرم افزار DxO PhotoLab یک ابزار بسیار خاص‌تر و در واقع فقط یک مبدل خام است، اما شاید بهترین باشد. این ابزار تخصصی و کمی پیچیده است، اما نتایج بی نظیری را به همراه می‌آورد. می‌توانید تصاویر موجود در پوشه رایانه خود را مرور کنید، سپس یک تصویر را انتخاب کرده و از بین تنظیمات پیش فرض تبدیل/تصحیح یا طیف وسیعی از پیش تنظیمات را انتخاب کنید. این نرم افزار اصلاحات لنز‌ها را ارائه می‌دهد که به طور خودکار انحراف رنگی، نرمی لبه و نوردهی را که در اکثر لنز‌های دوربین دیجیتال معمول است را جبران می‌کند.

 DxO Photolab

Fotor؛ یک ویرایشگر عکس مفید و رایگان

بستر: مرورگر وب، Windows، MacOS، iOS، Android

توسعه دهنده: Everimagining

قیمت: رایگان

در نسخه موبایل، وب و دسکتاپ عرضه می‌شود. این نرم افزار دارای مجموعه‌ای کامل از ابزار‌هایی است که باید اکثر نیاز‌های ویرایش فوری را پوشش دهد. آیکن‌هایی برای تغییر اندازه، برش، چرخش و راست کردن تصاویر، پاک کننده پس زمینه و برخی از ابزار‌های روتوش مانند قرمزی چشم و رفع چین و چروک، ایجاد کننده تصویر HDR و ویرایشگر تغییر شیب در آن وجود دارد.

نرم افزار Fotor

GIMP؛ نرم افزار ویرایش عکس رایگان و منبع باز

بستر: Windows، MacOS، Linux

توسعه دهنده: GIMP

قیمت: رایگان

GIMP یکی دیگر از ابزار‌های رایگان ویرایش عکس است. این ویرایشگر عکس منبع باز در سیستم عامل‌های مبتنی بر یونیکس شروع به کار کرد و اکنون نسخه‌هایی برای لینوکس، ویندوز و مک ارائه می‌دهد. GIMP که مخفف برنامه دستکاری تصویر GNU است، طیف وسیعی از ابزار‌ها از جمله ابزار‌های نقاشی، تصحیح رنگ، شبیه سازی، انتخاب و افزایش را ارائه می‌دهد. تیم توسعه سخت کار کرده است تا سازگاری را تضمین کند، بنابراین می‌توانید بدون مشکل با تمام فرمت‌های فایل کار کنید. این نرم افزار همچنین دارای یک مدیر فایل بسیار قدرتمند است که شبیه Adobe's Bridge ساخته شده است.

نرم افزار GIMP

نرم افزار Sumo Paint؛ یک ویرایشگر عکس خوب دیگر در مرورگر

بستر: مرورگر وب

توسعه دهنده: Sumoware

قیمت: رایگان برای نسخه اصلی آنلاین

Sumo Paint یکی دیگر از ویرایشگران بسیار قدرتمند تصویر مبتنی بر مرورگر است. این برنامه دارای تمام ویژگی‌های استانداردی است که می‌توانید در یک ابزار رومیزی انتظار داشته باشید، در واقع، نسخه Pro با هزینه ۹ دلار در ماه شامل گزینه بارگیری نسخه دسکتاپ در صورت تمایل است.

ابزار‌ها شامل برس، مداد، شکل، متن، شبیه سازی و شیب است که همه آن‌ها را می‌توان به سرعت از طریق نوار ابزار شناور مانند فتوشاپ به دست آورد. Sumo Paint می‌تواند اسناد ذخیره شده از هارد دیسک شما را باز کرده و آن را به گزینه‌ای مناسب برای ویرایش تبدیل کند و آخرین ارتقاء آن ظاهری زیبا به آن می‌بخشد. به نظر می‌رسد ویرایشگر فقط RGB باشد و استفاده از آن را برای کار‌هایی که برای صفحه نمایش طراحی شده اند محدود کرده است. هیچ مدل CMYK، آزمایشگاه یا رنگ دیگری ارائه نمی‌شود.

 Sumo Paint

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان