۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین محرم ۱۴۰۰ در قاب شبکه قزوین
کد خبر: ۳۵۱۹۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۱۰:۳۱ ↗ لینک کوتاه

محرم ۱۴۰۰ در قاب شبکه قزوین

مدیر دفتر و ورابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین از آمادگی رسانه برای پوشش عزاداری‌های استان در دهه اول محرم خبر داد.

محرم ۱۴۰۰ در قاب شبکه قزوین
 

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ، علی رحیمی مدیر دفتر و ورابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: سیما‌ی مرکز قزوین با برنامه «خیمه گاه» در دهه اول محرم هر شب ساعت ۲۱ در ۱۳ شب به تبیین فرهنگ جامع عاشورایی در زوایایی فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد.

به گفته وی، این برنامه در بخش‌های مختلف تمامی زوایای عزاداری از سخنرانی تا مجلس روضه و نیز آئین‌ها و فرهنگ‌های عاشورایی را مورد توجه قرار می‌دهد.

رحیمی افزود: «خیمه گاه» از بخش‌های متعدد تولیدی، سخنرانی و مداحی تشکیل شده است که مجری برنامه حلقه اتصال این بخش‌ها به هم خواهد بود.

مدیر دفتر و ورابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: در این برنامه همچنین با نگاه تحولی به هیئت‌ها موضوع حسینیه کودک، جوانان و عزاداری و روضه‌های خانگی جز موضوعاتی است که بر پایه چهارچوب هفت گانه مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی افزود: از دیگر بخش‌های این برنامه برگزاری مسابقه مرثیه سرایی ویژه نوجوانان است که به نوعی استعدادیابی هم محسوب می‌شود، از سوی دیگر با کمک و همراهی هنرمندان در زمینه‌های مختلف هنر عاشورایی را هم به سمع و نظر مخاطبان می‌رسانیم.
رحیمی تاکید کرد: یکی از بخش‌های تولیدی برنامه "حسین (ع) حساب می‌کند" است به این صورت که خیرین در محله‌های ضعیف‌تر با مراجعه به مغازه‌ها حساب دفتری نیازمندان را تسویه می‌کنند. لوکیشن برنامه تلویزیونی " خیمه گاه" حسینیه امینی‌ها است و این برنامه در ۱۳ شب و در ۱۳ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای به نمایش در می‌آید.

وی اضافه کرد: پوشش مراسم روز سقا و پخش زنده نماز ظهر عاشورا در صورت موافقت ستاد کرونا استان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روی آنتن خواهد رفت.

مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار داشت: شبکه استانی صدای مرکز قزوین هم برنامه‌های متنوعی در ایام محرم تقدیم شنوندگان خواهد کرد.

رحیمی افزود: ویژه برنامه عصرگاهی «مجلس عشق» هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و پانزده دقیقه در ۱۲ شب ضمن پوشش مراسم‌های عزاداری استان در بخش‌های مختلف به فرهنگ عاشورا، پیام‌های این واقعه مهم در تاریخ اسلام و معرفی شخصیت‌های تاثیر گذار آن می‌پردازد.

رحیمی گفت: رادیو قزوین همچنین در خلال برنامه‌های خود با پخش نوای تعزیه خوانان، مداحان و شعرای آئینی استان، بخش کارشناسی مذهبی، گزارش مردمی، و پخش نمایش رادیویی با موضوع محرم شنوندگان و عزاداران حسینی را همراهی می‌کند و پخش مراسم شیرخوارگان حسینی ویژه اولین جمعه محرم ساعت ۹ و چهل و پنج دقیقه، پخش ویژه برنامه‌های صبح تاسوعا و عاشورا و پخش زنده ویژه برنامه زیارت ناحیه مقدسه عصر عاشورا از دیگر برنامه‌های رادیو قزوین در این ایام خواهد بود.

وی اضافه کرد:معاونت خبر مرکز قزوین هم با پوشش خبری رویداد‌ها و تحولات استان در حوزه‌ی محرم و همچنین پخش گزارش‌های خبری ـ تولیدی از عزاداری‌های محرم، مردم استان را در جریان برنامه‌های محرم قرار خواهد داد.

مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: معاونت فضای مجازی هم با بارگذاری روزشمار ایام محرم الحرام که به صورت جداگانه و تجمیعی در قالب عکس نوشت و پوستر و اینفوگرافیک طراحی و تهیه می‌شود، بارگذاری ویدیو-موشن گرافیک «روز داوری»، بارگذاری عکس-اینفوگرافیک «روزشمار محرم الحرام»، تولید فتوکلیپی از مداحی‌های مطرح استان و کشوری به همراه عکس‌های سال‌های گذشته هیئت‌ها و مساجد قزوین در ایام محرم الحرام، تولید و بارگذاری ویدیو-موسیقی تصویر «با کاروان عاشورا»، تولید استوری موشن «در قاب حسینی» این مجموعه به صورت قسمتی چند روز مانده به محرم با محوریت بستر سازی و آماده سازی ایام محرم و تولید بسته صوتی که با هدف رهنمود‌ها و بیانات فرماندهان ارشد دفاع مقدس با هدف جایگاه محرم و قیام عاشورا و کربلا را برای ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در دستور کار دارد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان