۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین افزایش ۳۷درصدی درآمدها در سه ماهه نخست امسال
کد خبر: ۳۵۱۹۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۴ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

حمایت بیش از ۳۰هزار حامی از کودکان نیازمند قزوینی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد کمیته امداد استان قزوین بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۷درصدی درآمدها در سه ماهه نخست امسال
فرزاد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: مجموع کمک‌های مردمی در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بود که ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در طرح اکرام ایتام و محسنین، ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه زکات، ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه صدقات، مراکز نیکوکاری حدود ۳۱ میلیارد تومان و مابقی کمک‌ها نیز مربوط به طرح‌های مبتنی بر نیاز است.

وی افزود: ۳۱ میلیارد تومان کمک از طریق ۱۰۰ مرکز نیکوکاری سطح استان جمع آوری شده است که شامل صدقات، اکرام ایتام و محسنین، زکات و سایر طرح‌هاست.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد کمیته امداد استان قزوین بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

ثبت نام ۲۵۰۰ حامی در ماه مبارک رمضان امسال

وی عنوان کرد: میزان درآمد کمیته امداد طی سه ماه نخست امسال در حوزه اکرام ایتام و محسنین نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش داشته است همچنین ۶۹ درصد رشد در حوزه صدقات، ۸۱ درصد افزایش در حوزه زکات و ۹۵ درصد در مراکز نیکوکاری رشد داشته است.

فرهادی ابراز کرد: در بحث اطعام مهدوی و کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان امسال، خیرین استان قزوین حدود ۱۹ میلیارد تومان شامل ۳۰۰ هزار مورد در بحث غذای گرم، سبد کالا و افطاری ساده کمک کردند.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان حامی طرح اکرام ‌در ماه مبارک رمضان امسال ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۰ نفر تاکنون به حساب ایتام مبالغی واریز کردند.

افزایش مراکز نیکوکاری استان به ۲۰۰ مرکز تا پایان سال

این مقام مسئول گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان قزوین ایجاد شده است و هم اکنون ۱۱۶ مرکز نیکوکاری فعال وجود دارد و باید تا پایان سال تعداد این مراکز به حدود ۲۰۰ مرکز افزایش یابد.

فرهادی بیان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار و ۸۰۴ نفر حامی طرح اکرام ایتام در سطح استان قزوین هستند و در قالب این طرح از ۸ هزار و ۳۷۶ فرزند یتیم و محسنین حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد درآمدهای کمیته امداد در سه ماه نخست امسال از حوزه زکات بوده است؛ گفت: تقریبا ۱۲۶ هزار مشترک صندوق صدقات و نزدیک به ۳۱ هزار حامی در استان قزوین داریم به عبارتی نزدیک به ۱۵۵ هزار نفر مشترک امداد هستند که در سرفصل‌های صدقات و طرح اکرام به صورت مستقیم کمک می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه صدقات نیز طی سه ماه نخست سال جاری نزدیک به یک میلیارد تومان صدقه بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان