۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین خسارت سیل به ۱۲۴ واحد مسکونی استان قزوین
کد خبر: ۳۵۱۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

خسارت سیل به ۱۲۴ واحد مسکونی استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: سیل اخیر به ۱۲۴ واحد مسکونی در آوج و الموت خسارت وارد کرده است.

خسارت سیل به ۱۲۴ واحد مسکونی استان قزوین

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه سیل اخیر به ۱۲۴ واحد مسکونی در آوج و الموت خسارت وارد کرده است، گفت: از این تعداد واحد مسکونی آسیب دیده، هفت واحد در روستا‌های شهیدآباد، وروق و پروان به طور کلی آسیب دیده و نیاز به بازسازی دارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۱۷ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده دیگر، لوازم مسکونی ۷۳ واحد نیز دچار خسارت شده که از این تعداد، ۳۲ واحد در شهرستان آوج و و مابقی مربوط به روستا‌های رودبار الموت شرقی و غربی بوده است.

گونجی یادآور شد: خوشبختانه در همان ابتدای وقوع سیل، با کمک نیرو‌های امدادی و بسیجی موفق شدیم داخل تمامی منازل را از گل و لای لایروبی کنیم و هم اکنون نیز لایروبی داخل محوطه منازل و معابر نیز در حال انجام است که این مساله نیز به زودی پایان خواهد یافت.

وی، روستا‌های کشکدشت، یارفی، زوارک، آتانرود، کلایه، کافرکش، هرانک، هنیز، ایلان و زرآباد را از جمله روستا‌های خسارت دیده در بخش رودبار الموت شرقی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به خسارت و ایمن سازی‌های وارده سیل به ابنیه‌های فنی، گفت: در این حوزه نیز برای روستا‌های آوج به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال و رودبار الموت شرقی هم ۲۵۰ میلیارد ریال جهت ایمن سازی و روسازی ابنیه‌های فنی برآورد اعتبار شده است.

گونجی یادآور شد: با توجه به حادثه پیش آمده، برخی از تاسیسات و ابنیه‌های فنی مانند دیواره سازی، دیوار‌های حایل و پل‌ها نیازمند ایمن سازی بوده که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز نیز اقدامات لازم از سوی این نهاد به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان