۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ادامه عملیات جستجوی مفقودین در سیل قزوین/ ۴۰۰ بسته غذایی در مناطق سیل‌زده توزیع شد
کد خبر: ۳۵۱۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد:

ادامه عملیات جستجوی مفقودین در سیل قزوین/ ۴۰۰ بسته غذایی در مناطق سیل‌زده توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: عملیات جستجو برای یافتن جسد دو کودک مفقود شده در سیل ادامه دارد به طوری که تیم‌های امداد و نجات روزانه ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر از مسیرها را جستجو می‌کنند.

ادامه عملیات جستجوی مفقودین در سیل قزوین/ ۴۰۰ بسته غذایی در مناطق سیل‌زده توزیع شد

حسن آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در تشریح جزئیات خدمات امدادی هلال احمر در سیل اخیر در استان قزوین اظهار کرد: از همان ساعات اولیه تیم‌های امدادگر و نجاتگر در قالب 11 تیم عملیاتی با 12 نفر از پرسنل و 30 داوطلب به مناطق الموت شرقی(معلم کلایه)، الموت غربی(رازمیان) و شهرستان قزوین اعزام و در سه محور خارج کردن آب و گل و لای از منازل با کف‌کش و همچنین کمک برای نجات جان مردم اقدام کردند.

وی افزود: متأسفانه در سیل و آبگرفتگی در شهرستان آوج و بخش الموت شرقی شاهد خسارات زیادی ناشی از سیل در استان بودیم و در این زمینه هلال‌احمر براساس وظایف حاکمیتی خود، همچون گذشته آمادگی لازم را برای ارائه خدمات بشردوستانه و کمک به هم استانی‌ها را داشت و در زمینه‌های مختلف نیز خدمات لازم را به هموطنان متاثر از سیل ارائه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: همچنین 15 تیم شامل 22 پرسنل و 26 داوطلب نیز به مناطق آوج اعزام و تمام توان خود را به کار گرفتند تا این سیل و آبگرفتگی کمترین تلفات جانی را داشته باشد و در این راه نیروها و عوامل هلال احمر از هیچ کاری دریغ نکردند.

آصفی با اشاره به توزیع 400 بسته غذایی 72 ساعته و 20 دستگاه چادر امدادی به سیل‌زدگان ابراز کرد: با توجه به مسدود شدن راه‌‌ها 295 بسته غذایی 72 ساعته به مناطق الموت و 105 بسته غذایی به شهرستان آوج ارسال و توزیع کردیم.

20 خانوار نیز اسکان اضطراری شدند

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در سیل و آبگرفتگی اخیر تعداد 3 دستگاه خودرو رهاسازی و 20 خانوار نیز اسکان اضطراری شدند و خدمات امدادی لازم و امدادرسانی‌هایی همچون تخلیه آب و انتقال مصدومین ارائه شد.

وی تصریح کرد: عملیات جستجو و نجات جهت افراد مفقودی در سیل اخیر از همان ساعات اولیه آغاز و همان شب تمام اجساد به جز  2 نفر که یک نوزاد چهارماهه در آوج و یک کودک 10 ساله در الموت بود،  پیدا و تحویل خانواده‌هایشان شد و اکنون عملیات جستجو برای دو شخص ذکر شده ادامه دارد به طوری که تیم‌های امداد و نجات روزانه 35 تا 40 کیلومتر از مسیرها را جستجو می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: از آنجایی که سیل هرآنچه بر سر راهش باشد با خود می‌برد، گاها یافتن افراد با جثه‌های کوچک‌تر سخت‌تر و حتی غیرممکن خواهد بود چون بر اثر شدت آب ممکن است اجساد متلاشی شوند؛ اما در هر صورت جستجوی تیم‌های امدادی در مسیر آوج و الموت برای افراد مفقودی ادامه دارد.

آصفی در پایان گفت: جمعیت هلال احمر استان با تمام توان و امکانات به یاری متاثران در سیل و آبگرفتگی در استان شتافت تا این سیل و آبگرفتگی کمترین تلفات جانی را داشته باشد.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان