۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای دانش‌آموختگان در طرح صیانت از فضای مجازی
کد خبر: ۳۵۱۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس مطرح کرد؛

در فضای مجازی به امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری نیاز داریم

روح‌الله عباسپور گفت: اکثر کشورهای سکولار قوانینی برای حمایت از کاربران فضای مجازی طرح‌ریزی کرده اند؛ اگر پلتفرم‌ها این قوانین را رعایت نکنند با فیلترینگ مواجه می‌شود؛ در کشور ما اینچنین نیست.

ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای دانش‌آموختگان در طرح صیانت از فضای مجازی
روح‌الله عباسپور درکفت‌وگو با خبرنگار سیاسی_اجتماعی صبح قزوین در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: برمبنای اصل ۸۵ قانون اساسی واگذاری این طرح به کمیسیون مشترک چنددلیل محکم و قانع کننده دارد؛ اول اینکه اگر طرح صیانت از فضای مجازی در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد به دونفر مخالف و دونفر موافق مربوط می‌شود؛ در این صورت بسیاری از فرصت‌ها، برای بررسی از دست مجلس خارج می‌شود؛ اما بررسی طرح در کمیسیون مشترک باعث ایجاد فضای باز و مناسب برای متخصصین می‌شود.

پیشنهاد بررسی طرح در کمیسیون مشترک

وی افزود: اگر طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد؛ موافقین و مخالفین طرح؛ اساتید، دانش‌آموختگان و شخصیت‌های علمی نمی‌توانند در صحن علنی مجلس اظهار نظر کنند؛ مجلس نباید این فرصت را از اساتید و متخصصین فضای مجازی خارج از مجلس بگیرد؛ بررسی طرح در کمیسیون مشترک باعث می‌شود متخصصین به نمایندگی همه کاربران، نظرات و دیدگاه‌های خود را مبسوط بیان کنند.

نماینده شهرهای آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه علنی مخالفین و موافقین نهایتا سه تا ۵ دقیقه می‌توانند نظرات خود را بیان کنند؛ ولی در کمیسیون مشترک صاحب‌نظران به صورت کامل اظهار نظر می‌کنند.

بحث فیلترینگ مطرح نیست

وی تصریح کرد: در طرح صیانت از فضای مجازی محدودیت و فیلترینگ وجود ندارد؛ در آمریکا ۲۷۰ قانون در این زمینه ایجاد شده است؛ همچنین آلمان بر مبنای قوانین و مقررات خود ۴۵۰ دلار جریمه برای پلتفرم‌های ناقض قانون وضع کرده است؛ اما کشور ما گذرگاه امن مرزی ندارد.

عباسپور افزود: در ماده ۱۳ این طرح کاربران فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ در ماده ۱۳ برای کاربران کلاس‌های آموزشی وجود دارد؛ همچنین برای کودکان و نوجوانان خدمات سالم در نظرگرفته شده است.

این نماینده ادامه داد: همه محتویات طرح در قالب تصمیم‌گی و تصمیم‌سازی شورای عالی فضای مجازی مورد توجه جدی قرار گرفته است؛ کشور ترکیه به طور رسمی اعلام کرده است؛ هرزمان که پلتفرم‌ها برخلاف فرهنگ، ارزش‌ها، و قوانین و مقررات ترکیه اقداماتی داشته باشند؛ دولت ترکیه فیلترینگ را انجام می‌دهد؛ اما در طرح صیانت از فضای مجازی این اقدام صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دربحث کسب و کار نیز، برای ۵۰۰ هزار دانش‌آموخته اشتغال ایجاد می‌شود؛ ما همانطور که در فضای حقیقی به امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری نیاز داریم؛ در فضای مجازی نیز به این امنیت نیاز داریم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان