۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ساز ناکوک بازار قزوین در روزهای کرونایی+ لیست اقلام
کد خبر: ۳۵۱۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۳ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رصد صبح قزوین بر قیمت اقلام اساسی بازار؛

به همت برخی مسئولان، همه چیز گُل و بلبُل است!

این روزها مردم در حالی با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند که قیمت اقلام اساسی بازار قزوین سر ناسازگاری با فروشندگان و خریداران دارد.

ساز ناکوک بازار قزوین در روزهای کرونایی+ لیست اقلام

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، در حالی که یک هفته‌ای از افزایش قیمت اقلام اساسی مردم در بازار قزوین نمی‌گذرد، تداوم این افزایش قیمت‌ها قدرت خرید را از مردم گرفته است و بعد از گذشت یک هفته‌ای در رصد قیمت‌ها، همچنان گرانی در قزوین جولان می‌دهد.

رصد میدانی خبرنگار صبح قزوین از واقعیت تلخ افزایش قیمت‌های دوباره در همین یک هفته گذشته خبر می‌دهد که علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم، گلایه مغازه‌داران و فروشندگان را نیز به همراه داشته است.

این رصد میدانی بازار قزوین و اقلام اساسی همچون گوشت در روزهای پایانی ماه مرداد، نشان از استمرار قیمت‌های بالا و عجیب محصولات گوشتی است که گویا کرونا هم با رکوردی که ایجاد کرده، حریف افزایش این قیمت‌ها نیست.

گرانی بی ضابطه و بی حد و حصر اقلام اساسی مردم در بازار که شاید بتوان گفت در سایه فقدان نظارت مسئولان زیربط رخ داده همچنان در بازار قزوین پابه پای کورنا جولان می‌دهد و تعداد قابل توجهی از فروشندگان و مغازه‌داران تمایلی به فروش محصولات و ادامه فعالیت در حوزه مربوطه نیستند.

تعدادی از مغازه‌داران گوشت بازار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کردند: گوشت تازه گوسفندی و گوساله با افزایش قیمت نسبی همراه است؛ قیمت هر کیلو گوشت در هفته گذشته برابر 168 تومان بود و در هفته جاری با قیمت 178 تومان به فروش می‌رسد.

این مغازه‌داران عنوان کردند: البته قیمت هرکیلو گوشت برزیلی و منجد برابر 135 هزار تومان بوده و قیمت آن از سه هفته گذشته ثابت مانده است.

قصابان بازار قزوین عنوان کردند: کمبود دام را از جمله علت‌های افزایش گوشت می‌توان دانست که این افزایش قیمت موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است؛ مردم از این افزایش قیمت ناراضی هستند.

این مغازه‌داران تصریح کردند: قیمت گوشت با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بوده، وضعیت مردم را ببینید، داد مردم درآمده است؛ چرا هیچ مسئولی رسیدگی نمی‌کند؟

به گزارش صبح قزوین، رصدها حاکی از خالی شدن بازار قزوین از خریدارانی است که در یک بازه زمانی تنها دغدغه‌شان، حمل خرید اقلام اساسی بود اما امروز هیج خبری از این خریداران نیست و به گفته مغازه‌داران، کاروکاسبی در بازار در شرایط کنونی مقرون به صرفه نیست.

مغازه‌داران قزوینی تصریح کردند: الحمدالله به شکرانه همت بالای برخی مسئولان، همه چیز از شیر گرفته تا برنج و نخود، گران شده و همه چیز گُل و بلبُل است! شیر 50 درصد گران شده و ماست دبه‌ای 50 هزار تومان فروخته می‌شود.

به گفته این مغازه‌داران، قیمت مایحتاج اساسی همچون برنج و حبوبات تقریبا با افزایش قیمت 10 درصدی همراه بوده اما قیمت روغن و شکر ثابت است؛ با این گرانی مردم اقلامی خریداری نمی‌کنند و گویا روزه هستند.

این مغازه‌داران ضمن اشاره به وضعیت خرید مردم تصریح کردند: از صبح در مغازه‌ای که قیمت آن 15 میلیارد تومان ارزش دارد و دارای 400 الی 500 میلیون تومان اقلام است، بیکار نشسته‌ایم تا شاید یک مشتری برای خرید به مغازه مراجعه کند، اما دریغ از یک مشتری!

فروشندگان اقلام اساسی در بازار قزوین عنوان کردند: مغازه‌ای که در یک بازه زمانی داد وستد و تجارت در آن صورت می‌گرفت، امروز به خاطر گرانی، نبود پول در جیب مردم حتی مگس هم در آن پر نمی‌زند!

این مغازه‌داران عنوان کردند: باوجودی که ما جزوقشر درجه دو بودیم، برخی از اقلام از سفره ما حذف شده است؛ وای به حال قشر درجه سه...! ما که شغل آزاد داریم خودمان باید مسئولیت مشکلماتمان را به دوش بکشیم.

به گزارش صبح قزوین، هرچند شاید شنیدن این حرف‌ها و تکرار دغدغه‌های مردم خارج از صبر و حوصله باشد اما شنیدن و تکرار این دغدغه‌ها باید زنگ هشداری برای مسئولانی باشد که در سایه گرانی همچنان در خواب هستند.

قیمت سایر اقلام به شرح زیر است:

*قیمت انواع برنج

هرکیلو برنج علی کاظمی اعلاء: 37 هزار تومان

برنج نیم دانه علی کاظمی: 19 هزار تومان

هرکیلو برنج صدری اعلاء: 38 هزار تومان

برنج دمسیاه: 40 هزار تومان

برنج دانه بلند: 22 الی 25 هزار تومان

گرده برنج آشی: 25 هزار تومان

برنج دودی: 13 هزار تومان

برنج خوشت پخت: 22 هزار تومان

برنج لاشه هاشمی اعلاء: 19 هزار تومان

*قیمت انواع گوشت:

سردست منجمد: 135 هزار تومان

ران منجمد: 140 هزار تومان

قلوه گاو منجمد: 85 هزار تومان

مرغ تازه: 24 هزار و 900 تومان

*قیمت انواع حبوبات:

نخودچی: 37 هزار تومان

نخود تازه: 33 هزار تومان

لوبیا کشاورزی: 40 هزار تومان

عدس تازه: 36 هزار تومان

لیموعمانی: 120 هزار تومان

 

*قیمت انواع روغن

روغن جامد لادن: 66 هزار و 500 تومان

روغن 4 کیلوئی خالص: 73 هزار تومان

*قیمت انواع چای

چای ترکیبی عطری: 140 هزار تومان

چای بهاره لاهیجان: 80 هزار تومان

چای سیلان: 220 هزار تومان

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان