۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمار فوتی‌های کرونا در قزوین در حال اوج گرفتن است
کد خبر: ۳۵۱۹۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۰ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

آمار فوتی‌های کرونا در قزوین در حال اوج گرفتن است

ارداقیان گفت: آمار فوتی‌های کرونایی در استان دوباره به دو رقمی و عدد ۱۰ رسیده و این جای تاسف دارد چراکه این شرایط مختص عدد نیست بلکه مرگ عزیزانی است که بخش قابل توجهی از آنها جوان و سن زیر ۵۰ سال است.

آمار فوتی‌های کرونا در قزوین در حال اوج گرفتن است

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، محمدحسین ارداقیان ظهر امروز در نشست خبری مدیرمرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان قزوین اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان قزوین تکمیل است و تیم دانشگاه علوم پزشکی استراحتی ندارد و در حال پیگیری افزایش ظرفیت تخت‌ها است.

وی افزود: بازدیدهایی از بیمارستان‌های بوعلی سینا، ولایت، شهید رجایی و قدس در روز گذشته صورت گرفت و وضعیت آنها را مورد ارزیابی قرار دادیم و جابه‌جایی‌ها در بخش‌هایی از بیمارستان‌ها در این بازدیدها انجام شد.

افزایش تعداد تخت‌ بیمارستان‌های قزوین

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: افزایش 30 تخت جدید در بیمارستان بوعلی و 20 تخت جدید در بیمارستان شهید رجائی برای بیماران کرونایی صورت گرفت و در حال آماده سازی 30 تخت جدید و نصب دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ارتش هستیم.

ارداقیان با اشاره به اینکه 30 تخت برای بستری موقت و بیماران با حال مساعدتر و نیازمند دارو در درمانگاه پاکروان با کمک سپاه ایجاد شده است، عنوان کرد: نیروی جدیدی برای این تخت‌ها اضافه نشده است و قطعا این مسئله فشار دوبرابری را به همکاران حوزه درمان وارد می‌کند.

وی اذعان کرد: افزایش تعداد تخت‌ها به معنی درمان درد نیست و باید سعی کنیم ورودی بیمارستان‌ها را کاهش دهیم و تحقق این امر همت و همکاری مردم را می‌طلبد چراکه گاها در برخی بیمارستان‌ها یک پرستار تعداد قابل توجهی از بیماران کرونایی را پرستاری می‌کند.

این مقام مسئول گفت: به عنوان افراد جامعه نباید منتظر تعطیلی باشیم و باید مراقب جان خود و خانواده و هم وطنان باشیم.

ارداقیان در پایان ابراز کرد: آمار فوتی‌های کرونایی در استان دوباره به دو رقمی و عدد 10 رسیده و این جای تاسف دارد چراکه این شرایط مختص عدد نیست بلکه مرگ عزیزانی است که بخش قابل توجهی از آنها جوان و سن زیر 50 سال است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان