۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط خاص کرونایی نیاز اصلی جامعه است
کد خبر: ۳۵۱۹۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۰ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

مسئولین باید به نظرات کارشناسانه و دقیق خبرنگاران توجه کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: خبرنگاران سفیران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه به شمار می‌آیند که نظرات آنان کارشناسانه و دقیق است و همه مسئولین باید به نظرات اصحاب رسانه توجه کنند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط خاص کرونایی نیاز اصلی جامعه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ غلامرضا حقایق‌پور در نشست خبری که صبح امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات بنیاد شهید استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اساسی‌ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار سایر وظایفش در حوزه خدمات و مباحث رفاهی بوده که تحقق این امر نیازمند همراهی اصحاب رسانه است.

وی با قدردانی از تلاش خبرنگاران افزود: اصحاب رسانه در هر حوزه‌ای که ورود پیدا می‌کنند با نقد دلسوزانه خود که در راستای حل مسائل و پیگیری بهتر مطالبات مردمی است؛ موثر واقع شده و فعالیت آنان بسیار راه‌گشاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: خبرنگاران اهل قلم و اندیشه بوده و سفیران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه به شمار می‌آیند که نظرات آنان کارشناسانه و دقیق است و همه مسئولین باید به نظرات اصحاب رسانه توجه کنند.

وی بیان کرد: شرایط برای انجام نقد دلسوزانه در بنیاد شهید فراهم است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط خاص کرونایی نیاز اصلی جامعه است که خبرنگاران نقش پررنگی در اشاعه فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی دارند و امیدواریم در این مقطع حساس، اقدامات ایثارگرانه را ترویج داده و عامل به آن هم باشیم.


خبرنگاران سفیران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه هستند

حقایق‌پور عنوان کرد: خبرنگاری حرفه سخت و زیان‌آوری است و خبرنگاران با وجود مشکلات و کاستی‌های این حوزه همواره در شرایط سخت هم به دنبال انجام رسالت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای اصلاح امور هستند؛ هرچند بعضا مورد بی مهری برخی مسئولان قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: روز شهادت شهید محمود صارمی که با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده بهانه‌ای برای تجلیل از زحمات و تلاش خبرنگاران است.

این مقام مسئول گفت: مقام معظم رهبری در اهمیت نقش بی بدیل و موثر خبرنگاران فرمودند که امروز رسانه‌ها در دنیا فکر و فرهنگ و در حقیقت هویت فرهنگی انسان‌ها را القا و تعیین می‌‌کنند و می‌توانند در بهبود زندگی انسان‌ها موثر باشند همچنین در گسترش صلح و امنیت جهانی و ارتقای اخلاق و معنویت در میان انسان‌ها موثر باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگار و رسانه در همه جوامع بسیاری از کارها را پیش می‌برند؛ گفت: بنیاد شهید استان ۴ سالی است که به عنوان دستگاه برتر استان و کشور معرفی شده که مرهون همکاری همه دستگاه‌ها و همچنین نقش خبرنگاران است.


خبرنگاران نقش پررنگی در اشاعه فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی دارند

حقایق‌پور تصریح کرد: روابط عمومی بنیاد شهید استان قزوین چندین سال است روابط عمومی برتر در سطح بنیاد شهید کشور است که نشان‌دهنده تلاش و مجاهدت تلاشگران عرصه رسانه است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید به فکر خبرنگاران در همه مباحث زندگی آنان باشند، گفت: با توجه به سختی کار خبرنگاری و مشکلات موجود در این حوزه جز عشق و علاقه و پیگیری مطالبات مردمی نمی‌تواند انگیزه کار و فعالیت خبرنگاران باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: در صورت رفع مشکلات خبرنگاران آنان می‌توانند با دغدغه فکری کمتر فعالیت کنند که در این صورت قطعا کارایی آنها بالاتر رفته و بهتر می‌توانند به رسالت اصلی خود که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است بپردازند.

وی در پایان گفت: سایت نوید شاهد بنیاد شهید استان قزوین رتبه برتر کشوری را کسب کرده که مرهون زحمات دبیران خبری این سایت بوده همچنین تلاش خبرنگاران در این امر تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان