۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین خسارت ۵۰ درصدی کرونا بر آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قزوین
کد خبر: ۳۵۱۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد

خسارت ۵۰ درصدی کرونا بر آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به تأثیر کرونا بر روند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: این شرایط تأثیر چندانی بر بخش دولتی نداشته اما در بخش آموزشگاه آزاد به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، نزدیک به ۵۰ درصد خسارت وارد کرده است.

خسارت ۵۰ درصدی کرونا بر آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قزوین

محسن مددی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به روند برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: دوره‌های آموزشی تئوری در شرایط موجود به صورت غیرحضوری و الکترونیکی و دوره‌های عملی نیز به صورت حضوری و با برگزاری کارگاه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فنی‌و حرفه‌ای همواره در طول سال برگزار می‌شود، افزود: دوره‌هایی که ثبت‌نام آن از فروردین ماه انجام شده در حال برگزاری است؛ البته بخشی از این دوره‌ها به اتمام رسیده و گواهینامه مربوط به هنرجویان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به انواع ارائه دوره‌های آموزشی بیان کرد: دوره‌های سی.ان.سی، جوشکاری و تراش، خیاطی، صنایع کیف و چرم، باغداری و کشاورزی، تعمیر و نگهداری خودرو، برق و ساختمان، الکترونیک و کامیپوتر برگزار می‌شود.

آموزش بیش از چهار میلیون نفر ساعت، تعهد فنی و حرفه‌ای

مددی یادآور شد: 4 هزار نفر آموزش را طی کرده و از این میزان، دو هزار و 300 نفر توانستند گواهینامه مربوط به دوره را کسب کنند.

وی اذعان کرد: تعهدات اداره‌کل، تقریبا آموزش چهار میلیون و 500 هزار نفر ساعت است و اگر هرکدام از هنرجویان به طور متوسط 150 الی 300 ساعت دوره آموزش را طی کنند، نزدیک 22 هزار نفر باید مشمول این دوره‌های آموزشی در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد باشند.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیر کرونا بر روند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: این شرایط تأثیر چندانی بر بخش دولتی نداشته اما در بخش آموزشگاه آزاد به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، نزدیک به 50 درصد خسارت وارد کرده است.

مددی در پایان گفت: تسهیلاتی توسط استانداری و سامانه حمایت کرونایی برای جبران خسارت آموزشگاه‌های آزاد صورت گرفته است، اخیرا هم تلاش کردیم کمک‌هایی برای این آموزشگاه ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان