۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تزریق واکسن کووید ۱۹ به بیش از ۲۲۱ هزار گروه هدف در قزوین
کد خبر: ۳۵۱۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۹ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان عنوان کرد؛

تزریق واکسن کووید ۱۹ به بیش از ۲۲۱ هزار گروه هدف در قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: واکسن کووید ۱۹ از اسفندماه سال گذشته تا مرداد سال‌جاری در مجموع بین ۲۲۱ هزار و ۱۳۴ گروه هدف تزریق شده است.

تزریق واکسن کووید ۱۹ به بیش از ۲۲۱ هزار گروه هدف در قزوین

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نظارت‌های ستاد کرونا اظهار کرد: مسئول نظارت اولیه به اماکن با سازمان مربوطه است؛ برای نمونه شهربازی‌های زیرنظر شهرداری‌ها هستند و مسئولیت اجرای مصوبات ستاد استانی، سازمان مربوطه است.

وی با اشاره به تمهیدات ستاد کرونا برای تخصیص سهمیه بیشتر واکسن به استان افزود: سهمیه بیشتر واکسن‌های از سوی وزارت بهداشت، تخصیص داده می‌شود و ستاد کرونا تلاش می‌کند با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کووید 19 در استان و درخواست‌های مکرر از وزارت بهداشت، علاوه بر تخصیص‌های مشخص شده، سهمیه بیشتری برای استان دریافت کند که این تخصیص در مواردی نیز انجام شده است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، شرایط استان را در روند واکسیناسیون روند مثبتی عنوان کرد و یادآور شد: آمار واکسیناسیون انجام شده در سطح استان بر مبنای جمعیت افراد بالای ۱۸ سال برابر20.7 درصد بوده که این آمار از میانگین کشوری، 2.7 درصد بالاتر است.

واکسیناسیون رده‌های سنی در استان ادامه دارد

حبیبی بیان کرد: باتوجه به اینکه از سوی وزارت بهداشت برای هر محموله واکسن گروه هدف مشخصی اعلام می‌شود و عوامل انتخابات به عنوان گروه هدف محموله اول واکسن برکت بوده‌ است، در محموله‌های بعدی گروه هدف‌های متعدد دیگر از جمله رده‌های سنی مختلف دیگر نیز اعلام شده و واکسیناسیون در حال انجام است.

وی درباره آمار تزریق واکسیناسیون کووید 19 از 22 اسفندماه سال گذشته تا 13 مردادماه سال‌جاری اذعان کرد: در مجموع این واکسن بین 221 هزار و 134 گروه هدف تزریق شده است.

این مقام مسئول در پایان اذعان کرد: 183 هزار و 365 نفر واکسینه شده نوبت اول و 47 هزار و 791 نفر هم واکسینه شده نوبت دوم هستند؛ درصد واکسیناسیون انجام شده هم در نوبت اول برابر 82.9 درصد و درصد واکسیناسیون انجام شده در نوبت دوم برابر 21.6 درصد است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان