۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حل مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید باید اولویت دولت سیزدهم باشد
کد خبر: ۳۵۱۸۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۷ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

حل مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید باید اولویت دولت سیزدهم باشد

محمد قاسمی گفت: متاسفانه برخی قوانین ناکارآمد، مشکلاتی را برای حوزه صنعت و تولید ایجاد کرده و ضروری است موارد این‌چنینی در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد تا مشکلات داخلی بر سر راه تولیدکنندگان و صنعتگران برداشته شود.

حل مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید باید اولویت دولت سیزدهم باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمد قاسمی در پنجمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین، که در سالن جلسات شرکت تولیدی نفیس نخ برگزار شد، گفت: مهمترین هدف برگزاری این نشست ها گفتگوی چهره به چهره با صنعتگران و تولیدکنندگان و بررسی میدانی مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید است و می‌توان در این خصوص تدابیر لازم را پیش‌بینی و اتخاذ نمود و قطعاً برگزاری این نشست ها به صورت هفتگی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: عمده مشکلات حوزه صنعت و تولید قوانین نامتناسب با شرایط جنگ اقتصادی است، زیرا بسیاری از این قوانین برای شرایط عادی وضع شده و در حال حاضر که واحدهای تولیدی با توجه به تحریم های ناعادلانه دشمن از حیث تامین مواد اولیه، مبادلات مالی، واردات بی رویه کالاهای مشابه داخلی و... دچار مسائل و مشکلات متعددی هستند، کارایی لازم را ندارد و باید قوانین فعلی در راستای مقابله با جنگ اقتصادی بروزرسانی شود.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: بدون‌شک اگر تولیدکنندگان به توان، ظرفیت و دانش داخلی اتکا کنند، می‌توانند تحریم‌های دشمن را خنثی کرده و با صادرات کالاهای تولید داخل موجب ارز آوری شوند، لذا در این راستا می‌بایست موانع داخلی، سوء مدیریت‌ها و خود تحریمی‌ها که مشکلات حوزه صنعت و تولید را دوچندان کرده است، مرتفع شود.

این مقام قضایی استان در خصوص وضعیت تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا گفت: وضعیت تصفیه خانه این شهرک در گذشته از حیث مسائل زیست محیطی اصلاً مناسب نبود و به همین خاطر دستگاه قضایی و اداره کل محیط زیست استان در این خصوص ورود کردند و با پیگیری‌های صورت گرفته و اجرای دقیق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، بهبود وضعیت تصفیه خانه شهرک لیا روند قابل قبولی را طی می‌کند و باید تمامی واحدها به این تصفیه خانه متصل شوند تا مشکلات شهرک از حیث پساب های صنعتی مرتفع شود و باید برنامه‌ریزی های لازم برای بعد از تصفیه پساب ها نیز صورت گیرد، که در این خصوص می توان از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

قاسمی تصریح کرد: طی چند ماه اخیر عمده مشکل واحدهای تولیدی قطع بی برنامه برق بود، که در این خصوص گله‌مندی‌هایی از صورت تولیدکنندگان وجود داشت، که با توجه به شرایط کشور بخشی از از این قطعی‌ها اجتناب ناپذیر بود. لذا این موضوع نیز در نشست‌های کارگروه حمایت از تولید مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد حتی الامکان از قطع برق مصارف صنعتی در راستای حمایت از تولید جلوگیری شود و یا بر اساس زمان‌بندی صورت گیرد تا مشکلات واحدهای تولیدی از این حیث به حداقل برسد.

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت: در بازدیدهای پیشین صورت گرفته از شهرک صنعتی لیا، عمده مشکلات واحدهای تولیدی این شهرک عدم تامین انرژی گاز بود که بحمدالله با پیگیری صورت گرفته، این موضوع نیز مرتفع شد و سایر مشکلات زیر ساختی این شهرک از جمله بهبود معابر، ایجاد فضای سبز و... نیز در مراحل اجرایی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی قوانین ناکارآمد، سوء مدیریت ها، مقررات دست و پا گیر، ضوابط و گیر و دار اداری مشکلاتی را برای حوزه صنعت و تولید ایجاد کرده و ضروری است موارد این‌چنینی در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد تا مشکلات داخلی بر سر راه تولیدکنندگان و صنعتگران برداشته شود.

گفتنی است در این نشست ضمن بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا و واحد تولیدی آسیا نما، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی کیمیا کاران رازی، پوشینه بافت البرز، فرآیند ابتکار امین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در راستای حل برخی از این مشکلات مصوبات لازم به تصویب رسید.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان