۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دوخت بیش از ۳هزار لباس متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) در قزوین
کد خبر: ۳۵۱۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۷ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

در آستانه ماه محرم صورت گرفت؛

دوخت بیش از ۳هزار لباس متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) در قزوین

مسئول کارگاه دوخت لباس متبرک به نام حضرت علی‌اصغر(ع) در قزوین گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ هزار لباس متبرک به نام حضرت علی اصغر (ع) و ۵۰۰ چادر به نام حضرت رقیه(س) دوخته ‌شود.

دوخت بیش از ۳هزار لباس متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) در قزوین
محبوبه محمدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: کارگاه دوخت لباس متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) تقریبا از ۹ سال پیش راه‌اندازی شده است که این کار در ابتدا با تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته فرهنگی شامل کاور و سربند و روسری برای نوزاد ۶ماهه شروع شد.

وی افزود: در ادامه این کار فرهنگی در امامزاده حسین(ع) قزوین تداوم پیدا کرد بدین شکل که به مدت دو سال کار برش و دوخت لباس متبرک به نام حضرت علی‌اصغر(س) در منازل افراد و کار بسته‌بندی لباس‌ها داخل امامزاده انجام می‌شد.

مسئول کارگاه دوخت لباس متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) با تشکر از همکاری مسئولان اداره اوقاف استان و مدیریت آستان مقدس امامزاده‌ حسین(ع) تصریح کرد: با توجه به مردمی بودن این کار فرهنگی و معنوی این کارگاه با هزینه‌های مردمی برپا شد و به مرور کار توسعه پیدا کرد به طوریکه حدود ۱۵ روز کاری بانوان مشغول فعالیت هستند.

محفل امام حسین(ع) هیچگاه تعطیل نیست

وی بیان کرد: از سال ۹۹ به دلیل کرونا روزهای کار محدود شد چراکه در سال‌های پیش از شیوع کرونا فعالیت کارگاه ۱۵ روز قبل از ماه محرم شروع می‌شد و روزانه بیش از ۴۰ خانم به صورت ثابت هر روز تقریبا ۱۲ ساعت فعالیت داشتند.

محمدی‌فرد تصریح کرد: این کار فرهنگی با دوخت ۵۰۰ بسته فرهنگی آغاز شد و تا ۷ هزار بسته فرهنگی رسید اما سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا این آمار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه محفل امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هیچگاه تعطیل نیست؛ گفت: سال گذشته با ساعات کمتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۳ هزار بسته متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) دوخته شد و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ هزار لباس متبرک به نام حضرت علی اصغر (ع) و ۵۰۰ چادر به نام حضرت رقیه(س) دوخته می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: لباس‌های متبرک دوخته شده در اولین جمعه ماه محرم و در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی که در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود همچنین سایر مراکز توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان