۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین از عملکرد مدیریت بحران در مقابله با سیل به ویژه در منطقه الموت گله دارم
کد خبر: ۳۵۱۸۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۶ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

از عملکرد مدیریت بحران در مقابله با سیل به ویژه در منطقه الموت گله دارم

محمدبیگی گفت: از عملکرد مدیریت بحران در مقابله با سیل به ویژه در منطقه الموت گله دارم؛ چرا که سرعت عمل برای مقابله با بحران بسیار مهم است و ما انتظار داشتیم این موضوع در سیل اتفاق افتاده لحاظ شود اما در عمل شاهد تاخیر بودیم.

از عملکرد مدیریت بحران در مقابله با سیل به ویژه در منطقه الموت گله دارم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس،  در جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات که با حضور استاندار قزوین و مسئولین استانی برگزار شد گفت: از عملکرد مدیریت بحران در مقابله با سیل به ویژه در منطقه الموت گله دارم؛ چرا که سرعت عمل برای مقابله با بحران بسیار مهم است و ما انتظار داشتیم این موضوع در سیل اتفاق افتاده لحاظ شود اما در عمل شاهد تاخیر بودیم.

وی افزود:وظیفه اداره کل مدیریت بحران، ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها و نیروهای امدادی است؛ در این رابطه، در مقابله با بحران سیل آوج بهتر عمل شد و سرعت واکنش بیشتر بود اما متأسفانه در موضوع سیل الموت ناهماهنگی‌هایی وجود داشت که از آن گله مندیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: مردم منطقه الموت در روزهای اخیر با کمبودهای بسیاری برای مقابله با سیل روبرو بودند، باید توازن در خدمت رسانی در مناطق سیل زده اتفاق بیفتد، یکی از مهمترین اولویت‌های ما باید نجات مزارع و باغات کشاورزی و همچنین ترمیم راه‌های روستایی باشد چرا که اگر گل و لای ناشی از سیلاب خشک شود، شاهد خسارات بسیار به محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی بیان کرد: جذب اعتبارات ملی برای ترمیم واحدهای مسکونی و لوازم خانگی روستانشینان سیل زده یک ضرورت است؛ همچنین با توجه به اینکه ۲ منطقه آوج و الموت رودخانه‌های زیادی دارند، باید پیگیر اختصاص ۲ دستگاه بیل مکانیکی برای استقرار ثابت در این مناطق باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حضور جهادگران، و بسیج و سپاه از همان ساعات نخست سیل در منطقه و امدادرسانی به مردم بسیار ستودنی بود و بنده قدردان یکایک آنها هستم.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان