۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین احتمال تغییر در نحوه پرداخت یارانه دارویی/پیشنهاد پرداخت مستقیم یارانه به بیماران
کد خبر: ۳۵۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

احتمال تغییر در نحوه پرداخت یارانه دارویی/پیشنهاد پرداخت مستقیم یارانه به بیماران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که نحوه پرداخت یارانه تغییر خواهد کرد و مستقیم به بیماران یا بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

احتمال تغییر در نحوه پرداخت یارانه دارویی/پیشنهاد پرداخت مستقیم یارانه به بیماران
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، احمد آریایی‌نژاد افزود: صحبتهایی در رابطه با اینکه یارانه دارو مستقیم به مجموعه‌های بیمه‌ای یا بیماران پرداخت شود مطرح شده است.
وی ادامه داد: این پیشنهاد در جهت این است که پول هر چیزی مستقیماً به خود افراد برسد.
به عنوان مثال یارانه دارو در اختیار مجموعه‌ای مانند بیمه به صورت عام قرار گیرد یا مستقیماً به بیماران داده شود تا نظارت بر آن بیشتر شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به نظر می‌رسد اگر یارانه دارو مستقیماً به بیماران داده شود یا به بیمه پرداخت شود فرقی نمی‌کند چرا که فقط یک ابزار است، مگر زمانی که دارو را به همراه نسخه به بیمار می‌دهیم سر از ناصرخسرو در نمی‌آورد! آریایی‌نژاد گفت: نظارت این چنینی کار سختی است و نمی‌توان همه چیز را با اهرم کنترل انجام داد.
هر چقدر هم جلوی خطاها را بگیریم توفیق‌ها جزئی خواهد بود چرا که کار فرهنگی نکرده‌ایم.
وی افزود: باید مردم را متقاعد کنیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم اگر نظارت پلیسی را افزایش دهیم زمانی کارساز می‌شود که میزان خطا را کم کرده باشیم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: این مسئله ممکن است طی روزهای آینده به صورت لایحه از سوی دولت مطرح شود اما پیش‌بینی در رابطه با این موضوع هنوز زود است.
وی گفت: مجلس با هر چیزی که به اجرای عدالت کمک کند نظر موافق دارد هر چند که در این رابطه اختلاف‌نظرهایی وجود دارد و باید تمام جوانب را بررسی کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان