۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حمایت از طرح‌های صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی
کد خبر: ۳۵۱۷۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۵ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

حمایت از طرح‌های صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: طرح‌های صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به شکل ویژه حمایت می‌شوند.

حمایت از طرح‌های صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، بابک دین پرست قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: طرح‌های صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد یا بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تکمیل و بهره برداری زودتر به شکل ویژه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دین پرست افزود: در حال حاضر ۷۷ هزار طرح صنعتی در حال اجرا و نیمه تمام در کشور وجود دارد که سه هزار و ۳۶۰ مورد آن‌ها از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا برخوردار هستند.

این مسوول اظهار داشت: با راه اندازی طرح‌های صنعتی نیمه تمام و در حال اجرا در کشور برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی در کشور تحت تملک بانک‌ها قرار دارند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده دستورالعمل‌های لازم از سوی شورای پول و اعتبار برای حل مشکلات این واحد‌ها تدوین و ابلاغ شده و بانک‌ها هیچ بهانه‌ای برای معطل نگه داشتن این دسته از صنایع نداشته و باید به احیای این واحد‌ها کمک کنند.

وی در ادامه تعداد واحد‌های تولیدی مشکل دار از حیث مسایل کارگری را نیز ۹۷۱ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۰ مورد از این واحد‌ها در استان قزوین مستقر هستند که در خصوص حل مشکلات آن‌ها پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات شان کارگروه‌های استانی و ملی در حال انجام است.

دین پرست همچنین با بیان اینکه ۱۸ درصد معادل ۸ هزار و ۵۰ واحد از مجموع ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور راکد هستند که با جدیت به دنبال احیای آن‌ها هستیم، گفت: این رقم در استان قزوین ۱۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: احیای واحد‌های راکد و تعیین تکلیف واحد‌های تحت تملک بانک‌ها در کنار کمک به تسریع در تکمیل و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع به شمار می‌رود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که در محاصره اقتصادی دشمنان قرار داریم بهترین راهکار برای رفع این حصر استفاده حداکثری از ظرفیت ها، منابع و امکانات داخلی و همچنین رونق و تقویت تولید است.

در این نشست به مسایل و مشکلات چند واحد تولیدی استان قزوین رسیدگی شد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان