۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۱۷۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۴ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جوجه ریزی در مرغداری‌های استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در استان قزوین
 

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در استان گفت: مرغداری‌های استان در این مدت یک میلیون و ۳۸۷ هزار قطعه نسبت به زمان مشابه سال قبل بیشتر جوجه ریزی داشته اند.

خمسه افزود: آمار جوجه ریزی مرغداری‌های استان نشان می‌دهد نه تنها با کمبود تولید مرغ روبرو نیستیم بلکه تولید مازاد نیز داریم.

وی گفتت: با وجود مازاد تولید به دلیل اختلاف قیمت مرغ در داخل و خارج از استان و فعالیت دلالان به منظور خریداری مرغ و فروش آن در خارج از استان برخی اوقات شاهد اخلال در عرضه و کمبود مرغ در فروشگاه‌ها و بازار بوده ایم که تلاش شده با هم افزایی بین نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط شامل جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتحادیه مرغداران، نیروی انتظامی و دستگاه قضا با متخلفان برخورد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مرغداری‌های قزوین توان تامین ۱۰۰ درصدی نیاز بازار استان به مرغ را دارند و برنامه ریزی شده تا روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ در اختیار مراکز عرضه قرار بگیرد و به همین منظور همکاران ما در جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی با حضور در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها نسبت به تامین گوشت مرغ گرم به مقدار تعیین شده برای مصرف روزانه مردم استان نظارت دارند.

استان قزوین دارای حدود ۴۴۰ واحد دارای پروانه مرغداری گوشتی است‎ ‎و سالانه نزدیک به ۶۵ هزار تن ‏مرغ در این واحد‌ها تولید می‌شود

 
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان