۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین از حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر استقبال می‌کنیم
کد خبر: ۳۵۱۷۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس جدید شورای اسلامی شهر قزوین:

 قانون رسیدگی به دارائی مقامات، کارگزاران و مسئولان جمهوری اسلامی اجرایی شود

رئیس جدید شورای اسلامی شهر قزوین گفت: از حضور خبرنگاران در جلسات شورای ششم اسلامی شهر قزوین استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم که مشکلات مردم و جامعه را به اعضای شورا منعکس کنند چراکه نقد سازنده می‌تواند در حل مشکلات مردم گره‌گشا باشد.

از حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، فرج‌الله فصیحی‌رامندی در نخستین جلسه علنی شورای ششم که به منظور انتخاب سرپرست شهرداری قزوین و اعضای کمیسیون ماده 100 و 77 شهرداری با حضور اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به روند انتخاب سرپرست شهرداری اظهار کرد: از مجموع 30 الی 35 نفر از داوطلبان کارکنان شهرداری،‌ بررسی‌هایی صورت گرفت و در مرحله نخست، 4 نفر از این کارکنان از جمله الله‌یاری، موسوی، عمویی و میزانی توسط اعضای شورا معرفی شده و در مرحله دوم چهار نفر دیگر به این لیست اضافه شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع لیست هشت نفره، از کاندیداها درخواست کردیم تا  برنامه‌های مورد نظر خود را ارائه دهند، افزود: با انصراف چند نفر از این داوطلبان، چهار نفر در نهایت باقی ماندند و سیدمهدی کاظمی به عنوان گزینه نهایی سرپرست شهرداری قزوین انتخاب شد.

رئیس جدید شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در جلسات دوره شورای قبل تقریبا برنامه‌های شورا بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شد و اجازه حضور به این افراد در جلسات داده نمی‌شد اما اعلام می‌کنیم خبرنگاران در این دوره از شورا حق حضور در جلسات شورا را دارند.

از حضور اصحاب رسانه در جلسات شورای ششم استقبال می‌کنیم

فصیحی‌رامندی اذعان کرد: باتوجه به اینکه رسالت خبرنگاری، انعکاس وقایع و اخبار به دور از دروغ است، انتظار ما از اصحاب رسانه این است رویدادها را با رعایت امانتداری منتشر کنند تا بتوانند حق مطلب را ادا کنند.

وی ادامه داد: از حضور خبرنگاران در جلسات شورای ششم اسلامی شهر قزوین استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم که مشکلات مردم و جامعه را به اعضای شورا منعکس کنند چراکه نقد سازنده می‌تواند در حل مشکلات مردم گره‌گشا باشد.

این عضو شورا در پایان خبرنگاران را چشم بینای جامعه عنوان کرد و یادآور شد: به حضور خبرنگاران در صحن شورا اعتقاد دارم و هرگز مانند شورای قبل خبرنگاران را اخراج نمی‌کنم چراکه به دنبال شفافیت هستم و تلاش می‌کنم شفافیت در شورای شهر جریان داشته باشد.

فاطمه اشدری نیز در این جلسه عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی نمایندگان مجلس در کنار مدیریت ارشد دولت شرایطی را برای حفظ صیانت از حقوق خبرنگاران فراهم کنیم.

 قانون رسیدگی به دارائی مقامات، کارگزاران و مسئولان جمهوری اسلامی اجرایی شود

وی افزود: گاهی مدیران به واسطه نقد منصفانه خبرنگاران برای آنها پرونده‌سازی می‌کنند و ما سعی کردیم از حقوق این افراد دفاع کنیم؛ ما علاقمندیم خبرنگاران با صیانتی که از قلمی که به آنها واگذار شده با تفکر و اراده‌ای مستقل برای آنچه که مردم نیاز دارند، نسبت به آن اقدام کنند.

عضو شورای ششم اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: اگر به صیانت قلم توسط خبرنگاران اعتقاد داریم باید از حقوق این افراد دفاع کنیم این در حالیست که به لحاظ امنیت شغلی و سایر حوزه‌ها به حقوق خبرنگاران توجهی نشده است و امیدواریم در این دوره از حقوق آنها به خوبی دفاع کنیم.

اشدری یادآور شد: اصحاب رسانه حتی همراه مدافعان سلامت خود را به خطر می‌اندازند لذا در این شرایط نیاز است به واکسینه آنها توجه بیشتری شود؛ رسانه‌ها همواره در چالش‌های مختلف قرار گرفتند و شغل آنها جمع‌آوری اطلاعات تمام دستگاه‌ها و انعکاس واقعیت هاست و ضرورت دارد تمام دستگاه‌ها در مراسمات با عدالت اجتماعی با خبرنگاران برخورد مناسب داشته باشند.

وی اذعان کرد: بسیاری از جلسات شورای اسلامی به صورت علنی برگزار خواهد شد و بازدیدهایی خواهیم داشت؛ پیشنهاد دادیم یکی از جلسات حضور میدانی در مناطق داشته باشیم و ضرورت دارد اصحاب رسانه ما را در این بین همیاری کنند.

این عضو شورا گفت: برای نخستین جلسه در این دوره از شورا پیشنهاد می‌کنم، قانون رسیدگی به دارائی مقامات، کارگزاران و مسئولان جمهوری اسلامی برای افزایش اعتماد مردم به مدیران و ارتقای سلامت اجتماعی را به عنوان اولین شورای شهر در کشور به مرحله اجرا برسانیم و تمام اعضای لیست دارائی خود، همسر و فرزندان تحت تکلف را اعلام کنند؛ بنده نیز به عنوان اولین نفر آمادگی خود را در این بین اعلام می‎‌کنم.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای شورای اسلامی به ارائه نظرات و  پیشنهادات خود پرداختند.

گفتنی است ، با رأی گیری ۹ نفر از اعضای شورای شهر، سیدمهدی کاظمی به صورت رسمی به عنوان سرپرست شهرداری قزوین انتخاب شد؛ همچنین فاطمه اشدری، حسین صلح‌جو، محسن حق‌شناس، مهدی مهدیخانی و ولی چگینی به عنوان اعضای کمیسیون ماده 100 و علی فرمانی، مهری‌السادات تقوی،قاسم الله‌یاری، فرج‌الله فصیحی رامندی نیز به عنوان اعضای کمیسیون ماده 77 شورای اسلامی شهر قزوین انتخاب شدند.

انتهای پیام/4006

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان