۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رشد ۲ برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۱۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۱ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رشد ۲ برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از رشد ۲ برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بهره برداران این بخش در سال جاری خبر داد.

رشد ۲ برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در استان قزوین
 

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پگفت: در راستای ارتقای ضریب و درجه مکانیزاسیون کشاورزی و حمایت از کشاورزان و بهره برداران این بخش، از محل تسهیلات خط ۹ مکانیزاسیون طی ۴ ماهه نخست سال جاری، مبلغ ۳۳۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۲ برابری برخوردار است.

وی افزود : این میزان تسهیلات پرداختی به منظور تهیه ۱۶۵ دستگاه تراکتور و ۴۶ دستگاه ادوات کشاورزی بوده که در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون نقش مهمی در بهینه سازی و نوسازی ماشین‌ها و ادوات کشاورزی دارد و به ارتقای بهره وری تولید در زیر بخش‌های مختلف تولیدی کمک قابل توجهی می‌کند، تصریح کرد: در این راستا، از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، ۴۰۳ نفر متقاضی جهت دریافت ۸۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که پس از طی روال اداری در روز‌های آتی نسبت به پرداخت این تسهیلات توسط بانک کشاورزی اقدام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه تولید، کاهش سختی کار، افزایش راندمان تولید و کاهش ضایعات، نقش مهمی در مصرف بهینه آب، مدیریت بهتر زراعی و باغی، استفاده از بهتر ظرفیت‌های بالقوه و حفاظت بهتر از منابع پایه کشاورزی از جمله آب و خاک را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان