۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افزایش میزان تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی به ۱۰۰ میلیون
کد خبر: ۳۵۱۷۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۱ ساعت: ۷:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان قزوین خبر داد:

اعطای وام به ۵۴۰ نفر در سال گذشته

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان قزوین گفت: وام ۱۰۰ میلیونی بهزیستی جهت ایجاد اشتغال تاکنون به صورت مکتوب به ما ابلاغ نشده است اما احتمالا در هفته‌های آتی برای پرداخت به مددجویان تحت پوشش بهزیستی ابلاغ می‌شود.

افزایش میزان تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی به ۱۰۰ میلیون
غفار رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به افزایش میزان تسهیلات اشتغال بهزیستی به ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری اظهار کرد: وام ۱۰۰ میلیونی بهزیستی تاکنون به صورت مکتوب به ما ابلاغ نشده است اما احتمالا در هفته‌های آتی برای پرداخت به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در حوزه توانبخشی( معلولان)، اجتماعی(زنان سرپرست خانوار)، پیشگیری(معتادان بهبودیافته) ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سقف تسهیلات اشتغال به مددجویان حائز شرایط ۵۰ میلیون تومان است که افراد جهت دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: شرایط دریافت تسهیلات اشتغال بدین شرح است که مددجوی تحت پوشش بهزیستی باید در گروه سنی اشتغال یعنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال بوده و جویای کار باشد و تصمیم بر راه‌اندازی کسب و کار داشته باشد.

وی عنوان کرد: بهزیستی در جهت حمایت از کسب و کار مددجویان با توجه به مستنداتی که افراد ارائه می‌دهند تا سقف ۵۰ میلیون و در صورت افزایش میزان تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان، به صورت قرص الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله و کارمزد ۴درصدی وام اعطا می‌کند.

اختصاص ۳۷میلیارد تومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال در سال جاری

رمضانی در ادامه گفت: مصوبات جدید باید به صورت مکتوب به بهزیستی استان و بانک عامل ارائه شود چراکه معرفی‌نامه جهت اخذ وام توسط بهزیستی استان به بانک عامل داده می‌شود لذا تا زمانیکه به بانک عامل از طریق بانک مرکزی و شعب مرکزی آن در تهران ابلاغ نشود عملا ما نیز قادر به پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیونی نخواهیم بود از این رو ما منتظر ابلاغ مکتوب سقف اعتباری تسهیلات هستیم.

وی بیان کرد: البته به صورت شفاهی به ما گفته شده که احتمالا افزایش رقم تسهیلات اشتغال بهزیستی به ۱۰۰ میلیون طی روزهای آتی ابلاغ خواهد شد اما برای کسانیکه تمایل به دریافت وام ۵۰ میلیونی هستند طبق سنوات گذشته آماده ارائه معرفی نامه هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ مددجوی بهزیستی برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند که در حال تشکیل پرونده و طی مراحل اخذ وام هستند و تقریبا به ۲۰ درصد این افراد وام پرداخت شده است و مجموع تسهیلات این افراد ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: کل اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت تسهیلات به مددجویان حائز شرایط در سال جاری ۳۷ میلیارد تومان است که معمولا طی سال به بیش از ۵۰۰ نفر تسهیلات جهت اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

رمضانی در پایان گفت: سال گذشته نیز کل اعتبار تخصیص یافته برای حوزه اشتغال ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که ۵۴۰ نفر موفق به دریافت وام شدند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان