۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برگرای مراسم‌های ماه محرم با شعار «حفظ سلامت و عرض ارادت»
کد خبر: ۳۵۱۷۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۰ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد:

برگرای مراسم‌های ماه محرم با شعار «حفظ سلامت و عرض ارادت»

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی گفت: شعار محرم سال قبل با عنوان «حفظ سلامت و عرض ارادت» امسال نیز به عنوان یک راهبرد حفظ شده است.

برگرای مراسم‌های ماه محرم با شعار «حفظ سلامت و عرض ارادت»

به گزارش خبرنگار صبح قزوین، حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی در جلسه هماهنگی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ویژه ماه محرم که صبح یکشنبه در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به وجود مسئله کرونا سوال اساسی برای امکان برگزاری عزاداری وجود داشت، ستاد ملی کرونا بعد از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، به یک دستورالعمل برای ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر رسیده و به همه کشور ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل مقرر شد بر مبنای ضوابطی، مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: از ۲۰۱۲ هیئت ثبت شده در قزوین حدود ۷۰۰ هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کرده و مجلس عزا را در سطح برپا داشتند.

وی تصریح کرد: آمار ملی که در اختیار است نشان می دهد به دلیل برخی اعمال سلیقه‌ها در رعایت پروتکل‌ها تنها در ۱۰ درصد روستاها مراسم عزاداری برگزار شد که آمار خوبی نبود اما یک سوم هیئت‌های شهری عزاداری برپا شد.

حجت‌الاسلام زهرایی اضافه کرد: تبدیل ایستگاه های صلواتی به ایستگاه سلامت، بیش از ۸۰۰ بازدید از هیئت‌های مذهبی برای کنترل پروتکل‌ها، راه اندازی هیئت مجازی، توزیع ۱۳۸ هزار ماسک بین هیئت های عزاداری و توزیع ۱۰۰۰ لیتر محلول ضد عفونی از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

وی عنوان کرد: قزوین یکی از شهرهایی است که در محرم سال گذشته وضعیت خوب و قابل قبولی داشت و شاهد یکسان سازی تبلیغات شهری در آن بودیم که جای تقدیر از شهرداری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه حضور در فضای باز باعث جذب بیشتر مخاطبان برای مراسم عزاداری شد، تصریح کرد: همراهی خوب دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش و نیروی انتظامی به اجرای بهتر برنامه‌های عزاداری کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث شد تا بعداز مراسم محرم شاهد افزایش ابتلا به کرونا نباشیم، گفت: در سال جاری نیز همان دستورالعمل سال گذشته برای امسال اجرایی و همان پروتکل‌ها تکرار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: شعار سال قبل با عنوان «حفظ سلامت و عرض ارادت» امسال نیز به عنوان یک راهبرد حفظ شده است.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان