۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تکذیب فیلترکردن پیام رسان‌های خارجی و مسدود کردن کسب و کار‌ها
کد خبر: ۳۵۱۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۰ ساعت: ۱۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تکذیب فیلترکردن پیام رسان‌های خارجی و مسدود کردن کسب و کار‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی مجلس، فیلترکردن پلتفرم‌ها و پیام رسان‌های خارجی و مسدود کردن کسب و کار‌های اینترنتی را رد کرد.

تکذیب فیلترکردن پیام رسان‌های خارجی و مسدود کردن کسب و کار‌ها

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره طرح مجلس برای صیانت از فضای مجازی گفت: مردم خاطر جمع باشند در زمینه صیانت از فضای مجازی، مجلس برخلاف منافع کاربران کشور گام برنمی دارد.

عباسپور با بیان اینکه به هیچ وجه موضوع فیلترکردن پلتفرم‌ها و پیام رسان‌های خارجی و مسدود کردن کسب و کار‌ها وجود ندارد تأکید کرد: هیچ کسب و کاری در این طرح تعطیل نمی‌شود و حتی برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی، اشتغالزایی می‌شود.

او افزود: با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی، هزینه اینترنت کاهش پیدا می‌کند و بر مبنای ریال پرداخت می‌شود و صندوق حمایت از کاربران و پلتفرم‌های داخلی نیز از کاربران حمایت می‌کند.

عباسپور تصریح کرد: با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی، پلتفرم‌های داخلی و خارجی حق خروج اطلاعات هویتی کاربران و داده‌های آن‌ها را به خارج کشور ندارند.

او افزود: بر اساس ماده ۱۳ طرح صیانت از فضای مجازی، صندوق حمایت از پلتفرم‌های داخلی برای تأمین منابع مالی آن‌ها پیش بینی شده است و پلتفرم‌های خارجی مانند واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام، همانطور که در کشور‌های خارجی مالیات می‌دهند، در کشور ما هم باید مالیات پرداخت کنند.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پلتفرهم‌های داخلی و خارجی در رابطه با فرهنگ سازی و آموزش سواد مجازی موظف هستند به کاربران برای استفاده درست از فضای مجازی آموزش دهند.

او افزود: ۲۷۰ قانون در زمینه فضای مجازی و حمایت از کاربران در آمریکا وجود دارد، اما در کشور ما متأسفانه یک قانون هم در زمینه صیانت از فضای مجازی و حمایت از کاربران وجود ندارد.

عباسپور گفت: طرح صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک به صورت تخصصی بررسی می‌شود و منتقدان هم می‌توانند نظر‌های خود را مطرح کنند و مشروح این نشست‌ها از رادیو فرهنگ به صورت زنده پخش می‌شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های مجمع نمایندگان استان برای افزایش بودجه استان قزوین گفت: امسال بودجه استان قزوین نسبت به سنوات گذشته سه برابر افزایش یافت و از ۴۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

عباسپور با بیان اینکه اعتبارات محرومیت زدایی استان ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده و از ۳۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافته است، تصریح کرد: این بودجه برای حفر چاه، مخازن و اصلاح شبکه آبرسانی، راه روستایی و در مرحله سوم کشاورزی و مسائل ورزشی و فرهنگی در مناطق محروم هزینه می‌شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه حفر چاه و اصلاح شبکه آبرسانی، تعداد روستا‌هایی که با تانکر آبیاری می‌شدند، به شدت کاهش یافته است.

عباسپور با بیان اینکه بانک پاسارگاد برای انتقال آب سد طالقان به آبیک و سپس به قزوین و تاکستان و ضیاء آباد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، گفت: سد بالاخانلو جنوب استان قزوین را پوشش می‌دهد و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای آن هزینه شده است و تا دو ماه آینده وارد مدار می‌شود و آب سد‌های طالقان و بالاخانلو در اسفرورین به هم می‌پیوندند و تمامی نقاط استان قزوین را پوشش می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امسال بیش از ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه راه روستایی تأمین منابع شده و این منابع امسال در اختیار استان قرار گرفته است.

او افزود: مجمع نمایندگان استان قزوین تمام تلاش خود را برای استفاده از منابع مالی دولتی و بخش خصوصی برای توسعه استان به کار گرفته است و بزرگترین خودروسازی کشور با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و با مشارکت چینی‌ها در بوئین زهرا راه اندازی می‌شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس انقلابی بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب، تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به کار گرفته است، گفت: ما با دولت جدید هم تعامل خوبی داریم و ۴ نماینده استان قزوین هم از رئیس جمهور منتخب حمایت کرده است، اما در عین حال چک سفید هم به دولت نداده ایم و مطالبات مردمی را از دولت جدید پیگیری خواهیم کرد.

عباسپور در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین طرح بیمارستان هزار تختخوابی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بانک پاسارگاد در شمال اتوبان قزوین برای توسعه توریسم سلامت در دستور کار است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان