۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تحویل کلید هزارمین واحد مسکن محرومان در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۱۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۸ ساعت: ۱۷:۵ ↗ لینک کوتاه

تحویل کلید هزارمین واحد مسکن محرومان در استان قزوین

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد واحد‌های مسکن روستایی مقاوم سازی شده اند که ۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: نوسازی هزار واحد روستایی تا دهه فجر به اتمام می‌رسد.

تحویل کلید هزارمین واحد مسکن محرومان در استان قزوین
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، در مراسمی با حضور ویدیو کنفرانسی محمدباقر نوبخت معاون رئییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، کلید هزارمین واحد مسکن محرومان استان قزوین به مالک آن تحویل داده شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: از ۱۰۰ هزار واحد روستایی در استان قزوین ۵۳.۵ درصد مقاوم سازی شده‌اند که ۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

گونجی افزود : شهریور پارسال ، تفاهم نامه‌ای در این زمینه میان بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری قزوین امضا شد تا ۲ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین نوسازی شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه هزار واحد مسکن روستایی تا امروز ساخته و تحویل داده شده است گفت :  نوسازی هزار واحد دیگر این طرح تا دهه فجر به اتمام می‌رسد.

گونجی اضافه کرد: در این طرح ۳۰ میلیون کمک بلاعوض برای ساخت مسکن کسانی که مسکن نداشتند یا در بافت روستایی ساکن بودند اختصاص یافت که اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی، اولویت با افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی بود و حداقل باید ۶۰ مترمربع بنا ایجاد می‌شد تا ۳۰ میلیون تومان بلاعوض به علاوه ۵۰ میلیون تومان وام و کمک‌های دیگر اختصاص می‌یافت.

وی افزود : با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها هرمترمربع احداث ساختمان سه میلیون تومان تمام می‌شد و یک واحد ۶۰ متری ۱۸۰ میلیون تومان نیاز داشت که متاسفانه برخی از افراد مشمول طرح، آورده لازم را نداشتند.

گونجی گفت : در این طرح در مجموع بیش از سه هزار واحد را بازدید کردیم و از این رقم، ۲ هزار و ۷۷۰ واحد را تشکیل پرونده دادیم که ۳۰۰ متقاضی از بهزیستی و ۳۰۰ متقاضی از کمیته امداد از این طرح استقبال کردند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود :  ما ۲ هزار متقاضی را به بانک برای دریافت تسهیلات کمک بلاعوض برای ساخت تامین مسکن محرومان، اقشار کم درآمد و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت معرفی کردیم که به مرحله عقد قرارداد رسید.

وی گفت :  از این تعداد، هزار و ۷۵۷ واحد به مرحله پی کنی، هزار و ۶۵۴ واحد به مرحله فنداسیون، هزار و ۱۹۸ واحد به مرحله سقف و هزار و ۱۴ واحد به مرحله گچ و خاک رسیده است که امروز هزارمین مسکن افتتاح می‌شود.

افزایش وام ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن  به ۱۰۰ میلیون تومان

در ادامه این مراسم علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت : باید از دست اندرکاران در این زمینه تشکر کنیم که مایه امیدآفرینی در دل محرمان استان شدند.

وی افزود: این حرکت، بسیار مطلوب و مفید برای تامین مسکن محرومان بوده است و از این بابت باید از دولت و متولیان امر قدردانی کنیم.

فرخزاد گفت : امروز هزارمین واحد مسکن محرومان به مالکان آن‌ها تحویل داده شد و امیدواریم با همت دستگاه‌ها بتوانیم هرچه سریعتر مابقی واحد‌ها را نیز به مالکان تحویل دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح اخیرا وام ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ۱۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد افزایش یافته است که باید متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد‌ها در سه یا پنج مرحله پرداخت شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان