۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین با چه دعایی ارادت خود را در روز جمعه به امام زمان نشان دهیم؟
کد خبر: ۳۵۱۶۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۸ ساعت: ۱۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

با چه دعایی ارادت خود را در روز جمعه به امام زمان نشان دهیم؟

کارشناس علوم قرآنی گفت: روز جمعه به واسطه احتمال ظهور امام زمان (عج) برای عاشقان و منتظران مهدی موعود (عج) آدابی را به همراه دارد.

با چه دعایی ارادت خود را در روز جمعه به امام زمان نشان دهیم؟
 

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ؛حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری کارشناس علوم قرآنی  درباره اعمال و آداب فرد منتظر در روز جمعه گفت: میمنت و مبارکی خاص روز جمعه به واسطه احتمال ظهور امام زمان (عج) برای عاشقان و منتظران مهدی موعود (عج) آدابی را به همراه دارد که ادای آن‌ها اجر دنیوی و اخروی به همراه خواهد داشت.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اعمال توصیه شده در روز جمعه اظهار کرد: دعای ندبه زینت بخش صبح جمعه هر مسلمان و هر شیعه‌ای خواهد بود. این دعا صواب بسیار را برای فرد منتظر به همراه خواهد داشت. موضوع این دعا استغاثه و عرض ادب و ارادت به حضرت، ولی عصر (عج) است.

وی در همین راستا ادامه داد: خواندن نماز حضرت مهدی (عج)، اقامه نماز جمعه، دعای سمات قبل از غروب آفتاب در روز جمعه تاکید شده است همچنین زیارت عاشورا، زیارت ناحیه مقدسه و زیارت آل یاسین از تاکیدات موکد در این روز است. استحمام، ناخن گرفتن، نظافت کردن توصیه و صله ارحام، عیادت مریض و با خانواده سپری کردن در روز جمعه تاکید موکد دین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین صابری در ادامه تصریح کرد: فرد می‌تواند اعمال روز جمعه را در کل ایام هفته انجام دهد تا نورانیت و روحانیت از جمعه‌ای تا جمعه بعدی در نفس فرد وجود داشته باشد و سعی کند عاشق، سالک، عارف، متدین، خدمتگزار به خلق خدا و خوش رو و خوش اخلاق باشد و در هر دقیقه و ثانیه "اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج" را زمزمه کند.

وی درباره ثواب اعمال در روز جمعه نسبت به دیگر ایام هفته توضیح داد: خداوند عالم هر روز که مومنین و دین داران به اعمال مربوط به دین مشغول باشند را محاسبه می‌کند و پاداش می‌دهد، اما ارزش اعمال و دعا در روز جمعه بی نهایت است و فضیلت و ثواب اعمال بیشتر از سایر روز‌ها و بسیار زیاد است.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: روزجمعه یک فرصت طلایی تهذیب نفس است که شخصیت خود را بازسازی و عملشان را به‌سازی کنند و این بازسازی و بهسازی اجر الهی به همراه دارد.

منبع: میزان

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان