۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بودجه تخصیص یافته برای حوزه فرهنگ به مثابه سوزنی در انبار کاه است
کد خبر: ۳۵۱۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۷ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب:

با کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه فرهنگ، بُعد نظارتی و سیاست‌گذاری آن تقویت شود

عضو هیئت رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب گفت: بودجه تخصیص یافته برای حوزه فرهنگ را می‌توان به مثابه سوزنی در انبار کاه یاد کرد که با این بودجه اندک نمی‌توان اقدامات و فعالیت‌های شگرفی را در حوزه فرهنگ انجام داد.

بودجه تخصیص یافته برای حوزه فرهنگ به مثابه سوزنی در انبار کاه است
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در کشور اظهار کرد: با وجود اهمیت و جایگاه فرهنگ در سبک زندگی ایرانی و اسلامی متاسفانه شاهد هستیم که این موضوع در حوزه تخصیص اعتبارات و بودجه اغلب دچار غفلت می‌شود.

وی افزود: بودجه تخصیص یافته برای حوزه فرهنگ را می‌توان به مثابه سوزنی در انبار کاه یاد کرد که با این بودجه اندک نمی‌توان اقدامات و فعالیت‌های شگرفی را در حوزه فرهنگ انجام داد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب تصریح کرد: درست است که تمایل بودجه به سمت بهبود و توسعه زیرساخت‌ها، تقویت حوزه‌های معیشتی و اقتصادی قرار دارد اما باید برای حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی و دینی نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شود.

اصلاح و تقویت حوزه فرهنگ زمینه توسعه همه جانبه را ایجاد می‌کند

وی تاکید کرد: اقتدار فرهنگی نظام با رفع مظلومیت فرهنگی در برنامه‌‏ریزی کشور و توجه به تدوین پیوست فرهنگی برای تحقق برنامه‌ها دست‌یافتنی است.

محمدبیگی عنوان کرد: از ابتدای فعالیت در مجلس یازدهم همواره این دغدغه و مطالبه را داشتم که به اقدامات و فعالیت‌های حوزه فرهنگی، اعتقادی و دینی توجه ویژه شود تا بدین واسطه شاهد خروج فرهنگ از مظلومیت و در اولویت قرار گرفتن آن در برنامه ریزی‌ها و بودجه‌های ملی و استانی باشیم چراکه اگر این امر اتفاق نیفتد نمی‌توان منتظر تحول و توسعه در این حوزه بود.

وی ابراز کرد: اصلاح و تقویت حوزه فرهنگ می‌تواند زمینه توسعه همه جانبه را ایجاد کند چراکه یکی از زیربناهای مهم توسعه همه جانبه قطعاً حوزه فرهنگ خواهد بود.

بودجه فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۰ انتظارات ما را برآورده نمی‌کند

محمدبیگی بیان کرد: متاسفانه گسترش تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی موجب بازماندن دولت از تدوین به موقع راهبردها و سیاست‌های فرهنگی شده است لذا باید ضمن کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه فرهنگ، بُعد نظارتی و سیاست‌گذاری آن تقویت شود.

وی اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ با وجود آنکه تغییرات مهمی در حوزه اعتبارات فرهنگی رخ داده با این حال این رقم قابل دفاع نیست و انتظارات ما را برآورده نمی‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: در سطح استان قزوین نیز بودجه حوزه فرهنگ تقریباً سه برابر شده است اما با توجه به وسعت و جایگاه فعالیت‌ها و اقدامات حوزه فرهنگی، اعتقادی و دینی ضرورت دارد این بودجه باز هم افزایش یابد.

بودجه استان قزوین در حوزه فرهنگ تقریباً سه برابر شده است

وی عنوان کرد: البته باید در کنار افزایش بودجه، در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برنامه‌های پیش بینی شده تغییرات اساسی رخ دهد تا این اقدامات و برنامه‌ها از فضای شعاری و با بازه کم خارج و شاهد افزایش اثرگذاری فعالیت‌های صورت گرفته در سطح جامعه باشیم.

محمدبیگی تصریح کرد: عقب ماندگی‌ها و مشکلات حوزه فرهنگ بسیار است و همین موجب شده تا معضلات بسیاری را در سطح جامعه به واسطه آن شاهد باشیم؛ از این رو هر چه ما در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری داشته باشیم قطعاً نتایج آن در حوزه کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه دیده خواهد شد.

وی بیان کرد: درهم تنیدگی فرهنگ ایرانی اسلامی با ارزش‌های اصیل اعتقادی و دینی پایه تشکیل تمدن نوین اسلامی در جهان است و برای دستیابی با این مهم باید به فرهنگ جهادی و انقلابی تکیه کرده و در زیرساخت‌های فرهنگی بودجه و اعتبار بیشتری هزینه کرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد اصلاح مبنای اعتبارات فرهنگی در حوزه بودجه نویسی باشیم که این موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان