۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صف مرغ، تاانتهای دولت بی‌تدبیر و ناامید/ ۱۰۰ تن مرغ وارد شده به ناکجاآباد پرکشید
کد خبر: ۳۵۱۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۶ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

صف مرغ، تاانتهای دولت بی‌تدبیر و ناامید/ ۱۰۰ تن مرغ وارد شده به ناکجاآباد پرکشید

طی روزهای اخیر باز هم با صف‌های طولانی برای خرید مرغ مواجه شده‌ایم و گزارش میدانی خبرنگاران از وضعیت بازار نشان می‌دهد علی رغم توزیع ۱۰۰ تن مرغ در سطح استان، اما همچنان مردم باید برای خرید یک مرغ ساعت‌ها در صف بمانند.

صف مرغ، تاانتهای دولت بی‌تدبیر و ناامید/ ۱۰۰ تن مرغ وارد شده به ناکجاآباد پرکشید

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین مایحتاج روزانه مردم اعم از مرغ جزو ضروری ترین بخش از سفره موادغذایی جامعه به شمار می‌آید.

امروزه به دلیل افزایش قیمت گوشت، مرغ تنها قلمی است که هنوز از سفره مردم پر نکشیده است چه بسا که ماه‌ها است سفره برخی از اقشار کم درآمد جامعه از هر گونه مایحتاج ضروری خالی شده است.

طی روزهای اخیر باز هم با صف‌های طولانی خرید مرغ مواجه شدیم و گزارش میدانی خبرنگار صبح قزوین از وضعیت بازار نشان می‌دهد علی رغم توزیع  100 تن مرغ در سطح استان، اما همچنان باید برای خرید یک مرغ ساعت‌ها در صف باشیم.

صف های خرید مرغ و عدم رعایت فاصله اجتماعی

یکی از شهرواندان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد:

برای خرید مرغ باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی که فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند بایستیم و این موضوع در شرایط کنونی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم نشان از بی تدبیری مسئولین است.

وی افزود: در این صف‌ها نه تنها پروتکل‌ها بلکه ادب هم رعایت نمی‌شود و بسیاری از افراد در این حین با یکدیگر وارد بحث و جدل می‌شوند و نزاع و درگیری اتفاق می‌افتد.


انتهای بی‌تدبیری برخی مسئولین کجاست

در ادامه یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: یک خانواده 5 نفره هستیم که با این شرایط اقتصادی دیگر توان مالی برای خرید گوشت نداریم و فقط مرغ خریداری می‌کنیم و اکنون با این شرایط که یک ساعت در صف منتظر می‌مانیم اما فروشنده بیان می‌کند هر نفر تنها می تواند دو عدد مرغ خریداری کند.

وی افزود: مسئولینی که بیان می‌کنند هیچ کمبود مرغی در استان وجود ندارد اکنون پاسخگو باشند که چرا باید برای خرید مرغ در صف بایستیم و نتوانیم بیشتر از دو عدد خریداری کنیم؟ انتهای بی‌تدبیری این مسئولین کجاست؟

در ادامه یکی دیگر از شهرواندان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، اظهار کرد: از صفی شدن خرید مرغ و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که بگذریم به این موضوع می‌رسیم که چرا برخی مغازه‌ها بیان می‌کنند به دلیل اینکه مرغ دولتی توزیع می‌شود پول نقد دریافت نمی‌کنیم؟

کیفیت و اندازه مرغ کاهش پیدا کرده است

وی افزود: علاوه بر این موارد حتی کیفیت و اندازه مرغ کاهش پیدا کرده است و به طور کلی دو عدد مرغی که خریداری می‌کنیم حتی اندازه یک مرغ معمولی نیست.

این شهروند قزوینی ابراز کرد: هر روز که چشمانمان را باز می‌کنیم با یک چالش جدید اقتصادی مواجه می‌شویم که این شرایط موجب شده زندگی افراد بسیاری مختل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با توجه به رصد میدانی بازار و صحبت شهروندان، دریافتیم که مردم برای خرید مرغ باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی که گاها به بحث و جدل ختم می‌شود منتظر بمانند و در انتها بتوانند دو مرغ با کیفیت کم و اندازه کوچک خریداری کنند.


در ادامه محمدعلی بیشه‌‎ای معاون سازمان صمت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درخصوص این موضوع اظهار کرد: روزانه 100 تن مرغ در استان توزیع می‌شود اما متاسفانه شایعه‌‎های گرانی مرغ باعث ترس مردم شده که دائما بیش از نیاز، مرغ خریداری می‌کنند و به همین دلیل شاهد صف‌های طولانی شده‌ایم.

وی افزود: از مردم خواهشمندیم به اندازه مصرف و نیاز، مرغ خریداری کنند چراکه مرغ به اندازه کافی در استان وجود دارد و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

معاون سازمان صمت استان قزوین اذعان کرد: نظارت بر بازار پا برجاست و با متخلفان، شدیدا برخورد می‌کنیم و شهروندان می‌توانند با شماره گیری 124 تخلفات مربوطه را اعلام کنند.

روزانه حداقل 80 الی 100 تن مرغ در استان توزیع می‌شود

بیشه‌ای تاکید کرد: با متخلفان نه تنها برخورد خواهیم کرد بلکه سهمیه آن‌ها را قطع می‌کنیم تا دیگر شاهد تخلف در این زمینه نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده دلالان برای احتکار مرغ نیز دو الی سه عدد مرغ به هر نفر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه حداقل 80 الی 100 تن مرغ در استان توزیع می‌شود و در برخی روزها این آمار به 120 تن می‌رسد و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سازمان صمت استان قزوین گفت: همچنین برای رستوران‌ها سهمیه در نظر گرفته‌ایم تا این افراد برای خرید مرغ در صف‌ها حضور نداشته باشند.

بیشه‌ای عنوان کرد: دلیل صف‌های طولانی خرید مرغ، ترس مردم از کمبود و گرانی است چه بسا که تقاضای مرغداری‌ها برای گرانی مرغ تصویب نشده است.

 این مقام مسئول در پایان گفت: اگر افزایش قیمت مرغ تصویب شود تنها شاهد افزایش کیلویی هزار یا دو هزار تومانی مرغ خواهیم بود تا مرغدار ضرر نکند و در دوره بعد جوجه ریزی داشته باشد و در صورت کلی متولی تمام این موارد جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، وضعیت فعلی بازار و صف‌های طولانی خرید مرغ با صحبت‌های مسئولین درباره عدم کمبود مرغ استان همخوانی ندارد و اکنون سوال این است انتهای بی‌مسئولیتی برخی مدیران کجاست؟

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان