۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین واگذاری پروژه ستاره پونک به بانک غیرمنطقی است/ قیمت ملک خیلی بیشتر از نرخ مصوب است
کد خبر: ۳۵۱۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۵ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

عضو منتخب شورای شهر قزوین:

مدیریت شهری فعلی در پایان عمر خود به یاد پرداخت بدهی شهرداری افتاده است

اللهیاری گفت: ما به عنوان اعضای جدید شورای شهر و مدافع بیت‌المال درخصوص فروش پروژه پونک نگران هستیم و از دستگاههای نظارتی می‌خواهیم از وقوع این اتفاق شوم جلوگیری کنند.

واگذاری پروژه ستاره پونک به بانک غیرمنطقی است/ قیمت ملک خیلی بیشتر از نرخ مصوب است

قاسم اللهیاری،عضو منتخب شورای ششم شهر قزوین، در مصاحبه با صبح قزوین، در خصوص تلاش اخیر شورای پنجم شهر درپایان فعالیت خود گفت: دوستان در مجموعه مدیریت شهری با توجه به زمان کمی که از مدیریت آنان باقی مانده، درصدد هستند پروژه‌ی عظیم ستاره‌ی پونک شهرداری را به بانک واگذار کنند.

وی افزود: طی چند ماه گذشته قیمت کارشناسی شده این پروژه اعلام شد که مورد نقد بسیاری از کارشناسان فنی در این حوزه قرار گرفت.

 الهیاری ادامه داد: عده‌ای سعی می‌کنند این پروژه را به هر نحو ممکن به فروش برسانند تا بخشی از بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر تسویه شود.

وی اضافه کرد: طی یکی دو ماه اخیر قیمت بتن و میلگرد نسبت به چهار ماه پیش تفاوت فاحشی پیدا کرده است؛ در گذشته که بحث واگذاری این ملک به قیمت نازلتر مطرح شد، اعضای شورای شهر و برخی متولیان شهرداری معتقد بودند ملک مذکور بیش از این ارزش ندارد و بالاتر از این فروش نخواهد رفت.

نگران واگذاری پروژه ستاره پونک به ثمن بخس هستیم 

عضو منتخب شورای ششم ابراز کرد: با توجه به اینکه در ماه اخیر قیمت تمام مصالح ساختمانی رشد سرسام‌آوری داشته و باید نسبت به ارزش‌گذاری پروژه تجدید نظر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان اعضای جدید شورای شهر و مدافع بیت‌المال درخصوص واگذاری پروژه پونک نگران هستیم و از دستگاههای نظارتی می‌خواهیم از وقوع این اتفاق شوم جلوگیری کنند.

اللهیاری بیان کرد: درآغاز مدیریت جدید شهری و با یک برنامه‌ریزی صحیح، اولویت شورای ششم به حل و فصل مشکلات مالی شهرداری و بدهی‌هایی که در این سالها تلنبار شده اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم یکهفته مانده تا پایان مدیریت شهری کنونی، هیچ تصمیم عجولانه‌ای در جهت چوب حراج زدن به اموال بیت‌المال به بهانه تسویه بدهی‌های شهرداری اتخاذ نشود.

این مسئول در اعتراض به تصمیم ناگهانی شورای شهر مبنی بر واگذاری پروژه ستاره پونک به بانک شهر ابراز کرد: 4 سال تمام شورا فرصت داشته در رابطه با تسویه بدهی شهرداری تصمیم‌گیری کند اما با سهل‌انگاری این کار را به تعویق انداخته و تلاش می‌کند در یک‌هفته باقی مانده به ظاهر به وظایف عقب افتاده خود عمل کند.

وی افزود: در حال حاضر پروژه ستاره پونک حدود 346 میلیارد تومان ارزشگذاری شده که با توجه به گرانی‌های اخیر، ارزش این ملک خیلی بیشتر از این مبلغ است و به مبلغ پیشنهاد شده نقد وارد است.

اللهیاری عنوان کرد:برخی کارشناسان معتقدند، اگر آهن‌های پروژه را بازکرده، جدا بفروشیم و زمین آن را تفیکیک کرده و واگذار کنیم، درآمد آن به مراتب بیشتر از ارزش واگذاری به بانک است.

وی در پاسخ به اینکه آیا شورای پنجم می‌خواهد موفقیت پرداخت بدهی شهرداری به نفع خود مصادره به مطلوب کند بیان کرد: این سوال تمام کارشناسان است و ما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستیم.

انتهای پیام/6001

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان