۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرح تابستانه فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است
کد خبر: ۳۵۱۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۵ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

طرح تابستانه فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: طرح تابستانه کتاب فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

طرح تابستانه فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است
 

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین، اسماعیلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به آغاز ثبت نام کتاب فروشی‌های این استان در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰، گفت: طرح تابستانه کتاب فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

اسماعیلی افزود: پیش از اجرای این طرح، مطالبات کتابفروشی‌های عضو طرح "بهارانه کتاب ۱۴۰۰" پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: کتابفروشی‌های استان قزوین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها طرح‌های فصلی فروش کتاب اقدام کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: کتاب فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های پیشین توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها طرح‌های فصلی فروش کتاب، برای شرکت در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را ویرایش و کنترل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه است و بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح پیشین ۲۰۰ هزار تومان بود، در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ به میزان ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

اسماعیلی یادآور شد: خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به صورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه گفت: در این طرح، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند می‌توانند پس از ثبت‌نام، کتاب‌های خود را که با شرایط و ضوابط تعیین شده مطابقت دارد به مخاطبان بفروشند.

اسماعیلی افزود: طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از نهم تا پانزدهم مردادماه در کتابفروشی‌های عضو طرح سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان