۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پیش بینی برداشت ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۱۶۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۵ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

پیش بینی برداشت ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان قزوین

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین پیش بینی کرد امسال در استان ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع زیر کشت برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان قزوین
 

به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛بنیادی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری، برنامه ابلاغی کشت گوجه فرنگی از سوی وزرات متبوع برای استان قزوین ۶ هزار هکتار با تولید ۳۴۴ هزار تن تعیین شد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به در نظر گرفتن شرایط خشکسالی سال جاری و کمبود آب و جلوگیری از برداشت غیر مجاز از منابع آبی موجود در سطح استان، در سال جاری حدود پنج هزار و ۱٥۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت گوجه فرنگی رفت.

بنیادی با اشاره به آغاز برداشت محصول گوجه فرنگی خاطرنشان کرد: علیرغم کاهش ۱۴ درصدی برنامه اجرایی کشت گوجه فرنگی نسبت به برنامه ابلاغی، پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۱۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید شود که بیش از ۹۰ درصد برنامه تولید ابلاغی خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال زراعی جاری با توجه به تامین بذور اصلاح شده از سوی مراکز مورد تائید فروش و توزیع بذر در استان، شاهد افزایش این محصول در واحد سطح به جهت استفاده از ارقام اصلاح شده و مراقبت‌های به‌زراعی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت خواهیم بود.

بنیادی یادآور شد: بیشترین سطح زیرکشت گوجه فرنگی در استان قزوین به ترتیب در شهرستان‌های تاکستان با سطح زیرکشت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار، قزوین حدود ۹۰۰ هکتار و بوئین زهرا با ۸۸۰ هکتار است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان