۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص اعتبار برای بیماران خاص قزوین
کد خبر: ۳۵۱۵۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۴ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

اختصاص اعتبار برای بیماران خاص قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از اختصاص ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار درمانی برای بیماران خاص خبر داد.

اختصاص اعتبار برای بیماران خاص قزوین
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار درمانی از سوی وزارت بهداشت برای درمان بیماران خاص استان اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار به شکل تسهیلات به بیماران خاص مانند تالاسمی، هموفیلی و اوتیسم همچنین بیماران سرطانی و زوج‌های ناباروری که دارای شرایط لازم باشند اعطا می‌شود.

بیدخام گفت : با توجه به هزینه‌های بالای درمانی و دارویی این بیماران، ضرورت حمایت و مساعدت‌های لازم به آنان از سوی وزارت بهداشت لحاظ شده است  و این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود : بیمارانی که تحت پوشش انجمن‌های حمایتی هستند از طریق این نهاد‌ها و کسانی که تحت پوشش نیستند از طریق مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

بدیخام به فرآیند شناسایی بیماران از طریق نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیز مددکاران دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: برای شناسایی بیماران خاص و برخورداری آن‌ها از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد ضروری است که با اطلاع رسانی مناسب به همه بیماران پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشیم.

وی افزود: قرار شده بانک‌های عامل استان قزوین با تسهیل در دریافت تضامین بانکی شرایط این بیماران را لحاظ و کمک کنند تا این افراد بتوانند هرچه سریع‌تر از این خدمات برخوردار شوند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان