۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۱۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۴ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار می‌شود

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت الکترونیک در قزوین برگزار می‌شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار می‌شود
 

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین، محمد بیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی به صورت الکترونیک در قزوین برگزار می‌شود.

محمد بیگی افرود: این جشنواره هر ساله با معرفی برترین آثار در سیره امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی و کتاب‌های فاخر در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال معرفی شده است، تصریح کرد: در رده کودک ۴ تا ۱۲ سال، کتاب‌های زندگی امام رضا (ع) و مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان (ع) معرفی شده است و کودکان علاقه مند می‌توانند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر دو کتاب، شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین اضافه کرد: همچنین در رده سنی نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال، کتاب‌های برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا (ع) و زیارت امام و ۱۰ قصه از امام زمان (عج) معرفی شده است و نوجوانان می‌توانند در ۶ رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی برای هر دو کتاب شرکت کنند.

محمد بیگی تاکید کرد: همچنین کتاب‌های چشمه‌های بهشت و گزیده عیون اخبار الرضا (ع) و پرسش و پاسخ‌های دانشجویی، مهدویت دوران ظهور از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال بالای ۱۸ سال است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین، در این جشنواره علاوه بر رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه‌ای و داستانک نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی اضافه شده است و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران ۲ بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا اول آبان ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: قزوین از استان‌های برگزیده و فعال در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور است و سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر درجشنواره کتابخوانی رضوی در استان شرکت کردند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان