۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین معرفی زبان، آئین و فرهنگ تاتی در برنامه «تاتی زبون»
کد خبر: ۳۵۱۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۴ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

با همکاری نویسندگان و پژوهشگران برگزار می‌شود؛

معرفی زبان، آئین و فرهنگ تاتی در برنامه «تاتی زبون»

علی رحیمی گفت: از آنجائیکه زبان تاتی، نماینده بخشی از فرهنگ و ادب فارسی است که باید به خوبی تبیین شود، معرفی زبان، آئین و فرهنگ و همچنین شناساندن ظرفیت‌های زبان تاتی از اهداف ساخت این برنامه است.

معرفی زبان، آئین و فرهنگ تاتی در برنامه «تاتی زبون»
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین، در مصاحبه با صبح قزوین اظهار کرد:  ویژه برنامه تلویزیونی «تاتی زبون» با هدف معرفی ،حفظ و ترویج زبان تاتی در سیمای مرکز قزوین تولید و پخش می شود. این برنامه به حفظ و صیانت از زبان تاتی، آموزش زبان تاتی، تمرکز بر زبان های قدیمی و اصیل همچون زبان های مادی، پهلوی و اوستایی می پردازد.

علی رحیمی گفت: از آنجائیکه زبان تاتی، نماینده بخشی از فرهنگ و ادب فارسی است که باید به خوبی تبیین شود، معرفی زبان، آئین و فرهنگ و همچنین شناساندن ظرفیت‌های زبان تاتی از اهداف ساخت این برنامه است. همچنین در تولید این برنامه از نظرات اساتید نویسندگان و پژوهشگران استان هم استفاده شده است.




وی افزود: این برنامه تلویزیونی شامل بخش های مختلفی همچون: آموزش زبان تاتی توسط مجری کارشناس برنامه، معرفی مشاهیر حوزه زبان تاتی، برگزاری مسابقه پیامکی، خوانش ضرب المثل های تاتی، معرفی گنجینه های تاتی، پخش فیلم های قدیمی جهت معرفی آداب و رسوم مردم تات زبان استان و پخش نماهنگ های تاتی می باشد.

این برنامه تلویزونی به نویسندگی و تهیه کنندگی رضا رحمانی به مدت 15 دقیقه یکشنبه و پنجشنبه ها بعد از خبر ساعت 23 و تکرار آن شنبه، دوشنبه ،چهارشنبه ساعت 9:40 صبح و روزهای فرد ساعت 19:40در 90 قسمت به زبان تاتی در صدا و سیمای مرکز قزوین تولید و پخش می شود.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان