۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برخی دستگاه‌ها مصوبات ستاد کرونا را دور می‌زنند/ مدیران خاطی معرفی می‌شوند
کد خبر: ۳۵۱۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۳ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

برخی دستگاه‌ها مصوبات ستاد کرونا را دور می‌زنند/ مدیران خاطی معرفی می‌شوند

قاسمی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید در پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی پیشقدم باشند، گفت: متاسفانه ما به جای اینکه با کرونا مقابله کنیم باید با مدیرانی که می‌خواهند قانون را زیر پا بگذارند، مقابله کنیم.

برخی دستگاه‌ها مصوبات ستاد کرونا را دور می‌زنند/ مدیران خاطی معرفی می‌شوند

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ما از مردم و اصناف انتظار داریم که پایبند به مقررات و پروتکل‌ها باشند ولی متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی خود را موظف نمی‌دانند که پای کار باشند.

وی افزود: دستگاه‌های متخلف در اجرای پروتکل‌های بهداشتی باید پاسخگو باشند چراکه توصیه و تذکر هم برای این دستگاه‌ها کفایت نمی‌کند لذا این دستگاه‌ها تحت عنوان ترک فعل پیگیری می‌شوند.

دادستان مرکز استان ادامه داد: درخواست ما از دانشگاه علوم پزشکی این است که گزارشی را به ما ارئه کنند تا ببینیم طی چهار ماه گذشته کدام دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشته و کدام دستگاه‌ها کوتاهی داشته‌اند.

قاسمی تصریح کرد: ما با تعطیل کردن هر شغل و صنفی مخالف هستیم چون تعطیل کردن اولین مشکل را برای دستگاه قضایی ایجاد می‌کند و آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

نظارت‌ها در اجرای مصوبات ستاد کرونا ضعیف است

وی بیان کرد: مدیران برخی دستگاه‌ها با من تماس می‌گیرند که مصوبات جلسه ستاد کرونا اجرا نشود درحالی که مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون است لذا به این افراد گفتم که اگر مصوبات را اجرا نکنند برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌دهیم.

دادستان قزوین با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید در پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی پیشقدم باشند، ادامه داد: متاسفانه ما به جای اینکه با کرونا مقابله کنیم باید با مدیرانی که می‌خواهند قانون را زیر پا بگذارند، مقابله کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: وقتی مصوبه‌ای در سطح کشور اجرا می‌شود باید بدون تبعیض در همه استان‌ها اجرا شود درحالی که در اتاق اصناف قزوین چند نظر وجود دارد که این ایراد است، از این رو باید یک نظر و یک تصمیم در این حوزه وجود داشته باشد.

قاسمی با اشاره به نظرات‌های ضعیف در اجرای مصوبات ستاد کرونا گفت: پیشگیری مهمترین مسئله در مقابله با کروناست در غیراین صورت همچنان شاهد افزایش بیماران در بیمارستان‌ها خواهیم بود لذا نباید کوتاهی‌های خود را در زمین دیگری بیندازیم.

مصوبات ستاد کرونا باید خروجی خوبی داشته باشد

وی تاکید کرد: نباید اجرای مصوبات در بین دستگاه‌های اجرایی و مردم به صورت تبعیض آمیز باشد چراکه این موضوع باعث نارضایتی دراقشار مختلف خواهد شد و نمی‌توانیم انتظار از بین رفتن بیماری را داشته باشیم.

دادستان قزوین با بیان اینکه نباید همه موارد به سمت دستگاه قضائی سوق داده شود، یادآور شد: مصوبات ستاد کرونا باید خروجی خوبی داشته باشد و دستگاه‌هایی که خوب عمل کردند و همچنین دستگاه‌‎های خاطی هم معرفی شوند.

این مقام قضائی استان در پایان گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی نیز برخی از مردم برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نمی‌کنند که باید این مسئله علت یابی شود و در صورت عدم مراجعه افراد به صورت حضوری به سراغ آن‌ها رفت.

انتهای پیام/ 1300/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان