۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خواص تایید شده برگ هویج برای سلامت بدن
کد خبر: ۳۵۱۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۴/۳۰ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

خواص تایید شده برگ هویج برای سلامت بدن

از نظر پزشکی، از برگ های هویج به دلیل کیفیت تراکم مواد مغذی در شیک سبزیجات و آب میوه ها استفاده شده است.

خواص تایید شده برگ هویج برای سلامت بدن
 

به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین؛برگ هویج برگ‌های سبزی است که از بالای ریشه هویج رشد می‌کند. در حالی که سبزیجات ریشه‌ای چیزی است که بیشتر مردم پرورش می‌دهند و برای خوردن انتخاب می‌کنند، سبزی‌هایی که در بالای خاک بیرون می‌آیند نیز خوراکی هستند.

در گذشته، اعتقاد گسترده‌ای مبنی بر سمی بودن برگ هویج وجود داشت، اما این احتمالاً به دلیل طعم تلخ آنهاست. انسان‌ها تمایل دارند که تلخی را با سمیت مرتبط کنند.

اما همانطور که مشخص شد این سبزی‌ها خوراکی هستند و تهدیدی برای سلامتی نیستند. با این حال، به دلیل تلخی آنها، بندرت برای مصرف در نظر گرفته می‌شوند.

برگ‌های هویج متراکم و باریک هستند و همچنین هنگام مصرف طعم فیبر دارند. عطر و طعم آن‌ها به خوبی با چیزی شیرین جور می‌شود و همچنین برای کاهش این عطر و طمع می‌توان آن را نیم پز کرد.این برگ‌ها از دیرباز نادیده گرفته شده بودند، این سبزی‌ها از مدت‌ها پیش نادیده گرفته شده‌اند.اما با توجه به اینکه مملو و پر از مواد مغذی هستند، بسیاری از مردم شروع به استفاده از این سبزی‌ها در آشپزی خود می‌کنند.

ارزش غذایی برگ‌های هویج

برگ‌های هویج شامل مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی شامل ویتامین A، فیبر رژیمی، ویتامین C، کلسیم و آهن هستند.در این برگ‌ها چربی یا کلسترول وجود ندارد و تقریباً در یک پیمانه از این برگ‌های خام ۹۰ کالری وجود دارد.این برگ‌ها همچنین حاوی ویتامین K و ترکیبات مختلف فنولیک و کاروتنوئید‌ها به همراه مقدار کمی از آنتی اکسیدان‌های دیگر هستند.

فواید شگفت انگیز برگ‌های هویج برای سلامتی

فواید عالی برگ هویج شامل تاثیر سلامتی آن‌ها بر ایمنی، تراکم استخوان، سلامت چشم، گردش خون، عملکرد کلیه ها، فشار خون و گوارش در بین دیگران است.

۱. تقویت سیستم ایمنی

با داشتن خاصیت سم زدایی شناخته شده، ویتامین C و سطح قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها، برگ‌های هویج می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند و از بدن شما در برابر عفونت‌ها و عوامل بیماری زای خارجی محافظت می‌کنند.

۲. بهبود بینایی

همانند خود هویج، برگ‌های حاصل از این سبزی نیز از نظر خاصیت آنتی اکسیدان‌های خاصی مانند لوتئین، زاگزانتین و بتاکاروتن بسیار زیاد هستند.

این ترکیبات می‌توانند به محافظت از شبکیه چشم در مقابل استرس اکسیداتیو کمک کنند، ضمن اینکه خطر ابتلا به تباهی لکه زرد و آب مروارید را نیز کاهش می‌دهد.

۳. از بین بردن سموم بدن

مطالعات نشان داده است که ترکیبات فعال در برگ‌های هویج به سرعت می‌توانند سموم موجود در بدن را از بین برده و سلامت کلیه‌ها را بهبود بخشد.

۴. تنظیم فشار خون

این برگ‌ها حاوی مقادیر زیاد پتاسیم هستند که به عنوان یک گشادکننده عروق در بدن عمل می‌کنند.

این می‌تواند به کاهش تنش و کرنش رگ‌های خونی و شریان‌ها کمک کند، بنابراین فشار بر روی سیستم قلبی عروقی تسکین می‌یابد و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

۵. بهبود تراکم استخوان

گرچه مواد معدنی زیادی به اندازه خود هویج در برگ‌های هویج وجود ندارد، مواد معدنی مختلف می‌توانند به تراکم مواد معدنی استخوان کمک کرده و خطر افزایش پوکی استخوان را با افزایش سن کاهش دهند.

۶. کمک به هضم

برگ‌های هویج به دلیل سطح قابل توجه فیبر رژیمی که می‌تواند حرکت لوله گوارشی را تحریک کرده و میزان جذب مواد مغذی در شکم را بهبود بخشد، به بهینه‌سازی هضم کمک کند.

موارد استفاده از برگ‌های هویج

برای برخی مواد موجود در آشپزخانه، می‌توانید از برگ‌های هویج عمدتا به عنوان سبزی سالاد استفاده کنید.

با این وجود به دلیل طعم تلخ برگ ها، بهتر است برگ‌ها را با سایر ترکیبات شیرین کننده یا حداقل نوعی سرکه همراه کنید.

همچنین می‌توانید از این برگ‌ها به عنوان یک چاشنی پوره شده روی سوپ هویج استفاده کنید، یا می‌توانید این برگ‌ها را درون سالاد‌های کوسکوس (بلغور عربی)، هوموس، پستو یا نخود مخلوط کنید.

این برگ‌ها در سرخ کردن به همراه ادویه کاری عالی هستند؛ و در فرهنگ‌های خاص، یک چاشنی محبوب نیز هستند.

نیم پز کردن برگ‌های هویج، با خیساندن آن‌ها برای چند دقیقه در آب جوش، می‌تواند به کاهش عطر و طعم تلخ کمک کرده و در وعده‌های غذایی آن‌ها را خوش طعم‌تر کند.

از نظر پزشکی، از برگ‌های هویج به دلیل کیفیت تراکم مواد مغذی در شیک سبزیجات و آب میوه‌ها استفاده شده است.
این برگ‌ها در ضماد و مرهم نیز استفاده می‌شوند. برگ‌های هویج در دهانشویه‌ها یا به عنوان کرم ضد عفونی کننده موضعی مخلوط شده است.

نحوه نگهداری برگ‌های هویج چگونه است؟

هنگامی که هویج‌ها را از زمین بیرون می‌آورید، روند اجتناب ناپذیر پژمردگی برای برگ‌های هویج آغاز خواهد شد.

بهترین راه برای نگهداری برگ‌های هویج، اگر قصد پخت و پز با آن‌ها را دارید، نیم پز کردن برگ‌ها است (آن‌ها را ۲-۳ دقیقه در آب جوش قرار دهید، سپس بلافاصله آن‌ها را خنک کنید).

پس از آن می‌توانید برگ‌ها را کاملاً خشک کرده و یا آن‌ها را در دستمال کاغذی در یک کیسه پلاستیکی بپیچانید و سپس در یخچال نگهداری کنید.

این برگ‌ها باید تا یک هفته نگهداری شوند، اما هر چه زودتر از این برگ‌ها استفاده کنید، بهتر است، زیرا نسبتا سریع مستعد پژمرده شدن هستند.

نحوه سرخ کردن برگ‌های هویج چگونه است؟

یکی از بهترین راه‌ها برای پختن برگ‌های هویج و بر طرف کردن مقداری از تلخی آن، سرخ کردن آنهاست!

مرحله ۱: برگ‌های هویج را کاملاً تمیز کنید.

مرحله ۲: برگ‌های هویج را در یک تابه سرخ کن نیم پز کنید.

مرحله ۳: ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون، همراه با نمک و فلفل به تابه اضافه کنید.

مرحله ۴: برگ‌ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه، تا وقتی که شروع به قهوه‌ای شدن کردند سرخ کنید.

مرحله ۵: آب لیمو را اضافه کنید، برای یک دقیقه دیگر بپزید، سپس گرم سرو کنید.

منبع:دلگرم

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان